måndag 8 september 2008

Bottenkänning.

Fy vilken skitdag! Jag började dagen med att ringa ortopeden, måste ju berätta för doktorn att höger ben inte bär längre. Är rädd för att det kan få konsekvenser vid operationen av det vänstra. Ojoj sa sköterskan och tyckte synd om mig, förstod mitt dilemma. Hon skulle få doktorn att ringa mig. Det gjorde han, fast det kunde kvittat. Jag försökte förklara, men han avbröt innan jag sagt hälften. "Ditt vänstra ben har en svår komplikation som måste åtgärdas, jag kan inte säga att du inte skall göra det" sa han. Nej jag vill göra men hur går..... längre kom jag inte han avbryter hela tiden. "Det får vi ta då" sa han och så lovade han en röntgen av höger och en cortisonspruta.

Jag blev så ledslen att gråten klumpar sig i halsen. Då kommer spiskillen, han kollar min spis och säger att det är inga fel! Alla spisar med häll blir så här varma runtom. Inget han kan göra något åt, inte hittar jag någon bättre heller om jag försöker hävdar han. Skit också, klumpen i halsen blir inte mindre.

Jag mejlar kommunen för att få med program i kulturronden, det är längesedan jag skickade in och det har fortfarande inte varit med. Fick svar att de kommer om Lillbabs till veckan, det är en "rond" endast för kommande vecka. PYTSAN!! Problemet är att vi har olika program! De institutioner som har samma att erbjuda månad in och månad ut står nämligen med varje vecka, så fruktansvärt orättvist. Jag deppar ihop.

Så drar sig klockan mot ett och jag förbereder mig för att åka in till museet på en föreläsning. Då ser jag att rullstolen står i hallen!! Jag klarar inte att få den till bilen själv, och frågan är, kommer jag på, om det hade hjälpt!? Jag klarar inte att ta mig in själv, då skulle jag behöva sitta utanför tills jag känner någon och kan be om hjälp. Kryckor är uteslutet, benen bär inte!! Nej tack, jag får bli hemma.
Nu är det slutdeppat! Jag bryter istället ihop!!

Ringer maken på jobbet och gråter, sedan ringer jag syrran en sväng så hon får aggera klagomur. Nu känns det något bättre men vilken bottenkäning!!

8 kommentarer:

Marianne sa...

Fy vilken dag!

Läkaren: När du åker in och får cortisonsprutan måste du tala om för honom i KLARA ORDALAG att du måste få prata med HONOM om just det här problemet eftersom du oroar dig för det. Han MÅSTE ta sig den tiden, det ingår i hans jobb!

Spisen: Låter himla märkligt att alla hällar skulle bli så där varma att man bränner sig på kanterna. Har aldrig haft någon själv, men det där tror inte jag på. Kolla upp och gå till Konsumentombudsmannen och Allmänna reklamationsnämnden.

Kommunen: Ja, där vet jag inte hur man gör.

Museet: Det är så här just nu. Bara några veckor kvar till op - SEDAN BLIR DET BÄTTRE! Det SKA det bli!

Helt rätt av dig att gråta en skvätt, skriva av dig och prata av dig.

Hoppas att du känner dig bättre nu framåt kvällskvisten och att morgondagen blir ljusare!

Kramar till dig!

Lena sa...

Usch, vilken dag, då allt gått emot dig. Jag hoppas verkligen din natt blir bra och att morgondagen ser ljusare ut. Tänker på dig. KRAMEN!

Anonym sa...

En sådan skitdag du haft! Så skrämmande att läkaren inte lyssnar på vad du säger! Det hade ju inte tagit så mycket mer av hans tid. Jag har aldrtig hört att kanterna på hällar blir så varma. Hör efter med konsumentombudsmannen. Bryt ihop idag, morgondagen måste ju bli bättre i alla fall!
Christer.

Petchie75 sa...

Åh nej, vilken urtråkig dag! Och jag håller med Marianne, den där doktorn MÅSTE ta sig tid att lyssna på dig - det är faktiskt hans plikt som läkare. Men tyvärr tycker jag oftaste det verkar vara så med läkare, de har aldrig tid för att verkligen lyssna och prata med patienterna.
Håller tummarna att det blir en bättre dag imorgon.
Kram

Marianne sa...

Hur har du det? Hoppas att den här dagen är MYCKET bättre än gårdagen!

Kram!

Fritt ur hjärtat sa...

marianne, jag brukar hitta strategier rätt snart, men då har jag i regel inte haft så mycket en lång period. Nu väntar jag på ju
;-) Då är allt över! Eller åtminstone på en annan dag!


mors deka, det hoppas jag också!! Skulle behöva det.

Christer, jo jag börjar få rutin på att bryta ihop för att sedan bita ihop. Men det är lite dålig grundkondition på mig nu;-) Skall gå till spisaffären och TVINGA dem sätta på alla spisar så jag får att jämföra med! Borde bli kul:-)

Petra, den där doktorn kan jag snart skriva en roman om!! Lyset är tänt men det är ingen inne om man säger så! Skall ta honom ett tag på inskrivningssamtalet.

marianne, bättre, näsan över vattnet, men jag vilar.

Anonym sa...

Jag skulle vilja vara där när du gör det :-)
Christer.

Fritt ur hjärtat sa...

christer, jag lovar att rapportera!