tisdag 2 september 2008

Uppesittarkväll.

Vi suger verkligen det sista ur sommaren, igår hade västkusten Sveriges högsta temperaturer Lite över 20 grader, jag låg i solstolen mest hela dagen. Körde sonen till musikskolan och satt sedan kvar i bilen och väntade. Skit känns det! Förr kunde jag ta mig till parken och fotografera lite, nu längtar jag till operation.

Väl hemma igen var det vila som gällde. Åse, den ängeln kom förbi bara för att klappa på mig och stärka mig lite. Sedan var det dags att svänga ihop en lätt sallad och så kom syrran med kärleken och de hade lax med sig, grillen var klar när de kom och man kunde nästa tro att det var högsommar. Vi delade på lite vin, en måndag, och satt ute länge, myggen gjorde sitt bästa för att fördriva oss, men vi gav inte upp!

Nu är allt planerat till vår gemensamma kräftskiva på Fredag, vem som gör vad, vad vi skall ha och så vidare, det skall bli så kul. Får vi bara hälften så bra väder som igår kan vi sitta ute då med, hoppas det! Men vi måste ha mer myggljus, vi förde en ojämn kamp. Idag har jag mer myggbett än jag förut haft på hela sommaren, men det får man kanske räkna med efter en uppesitarkväll:-)

5 kommentarer:

Marianne sa...

Bra middag! Kan syrran komma över lite oftare den här månaden fram till op?

Har du ätit än i dag?

Kram!

Fritt ur hjärtat sa...

Marianne, syrran är nog sällsynt, hon är nykär;-) Men vi kom fram till det du föreslog lite nedan, jag skall sätta klockan. Idag glömde jag frukost, kanske för lätt stress inför en intervju jag skulle ge. Men jag gjorde en lätt omelett lite senare så nu är jag i fas!

Anonym sa...

Mig drev myggorna in ganska fort. Vi har fått de där aggressiva små myggorna som bara sätter sig direkt och suger blod. Kliar något vansinnigt!
Christer.

Fritt ur hjärtat sa...

Christer, måste vara samma! Jag har aldrig varit med om något liknande!

Marianne sa...

Duktig flicka!

Men nu är det ny dag, har du ätit frukost?

Kram på dig!