tisdag 28 oktober 2008

Huset fullt!

Sonen har lov och är hemma från skola, makens jobb har ingen produktion så han är hemma idag, dessutom är syster yster bortrest så alla hennes marsvin har flyttat in!Huset är så fullt att jag knappt får plats! Jag som är van att rå mig själv hela dagarna och bara frossa i böcker. Nu är det inte en lugn stund, ni som hört marsvin sjunga för full hals kanske kan ana hur ÅTTA stycken låter:-) Makalöst. Roliga är de också! Våra tjejer hade ju aldrig luktat på kille förr så nu gör de inte annat än sniffar, sträcker på halsen och kråmar sig, vilket skådespel!

Ikväll skall vi till museet, det är Andreas Galle där och vi åker in hela familjen. Det är en hyllningskonsert till Mats Grahns minne. Museet funkar med rullstolen och eftersom maken är med slipper jag tigga skjuts. Sonen får hoppa över träningen ikväll, men det vill han säger han, vi lyssnar ofta på Galles skiva och sonen är en hejare på texterna. Måste förbi apoteket bara för sonen gillar inte högt ljud, öronproppar är nog bra att ha med...

Nu skall jag krångla in mig i duschen, det är jobbigt på ett ben. Skall sedan till vårdcentralen för mitt ena sår läker inte riktigt som det ska, jag har inte riktigt ork till de måste jag ärligt säga!! Det får bara inte bli fel den här gången också!!

11 kommentarer:

Solnasnackar´n sa...

En gång till:
Grattis på namnsdagen!

Fritt ur hjärtat sa...

solnasnackarn, en gång till:
Tusen tack! :-)

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Vicken skön blogg du har.
Läste lite och tyckte den var intressant.
Kom gärna och hälsa på hos mig.

http://beiersdorfbloggen.blogspot.com

/Klaus

Fritt ur hjärtat sa...

klaus-peter, du är varmt välkommen hit!

Anonym sa...

Börjar ju påminna om mitt hem :-) Fast jag har ju tre 40kg hundar och två katter. Får väl inte glömma mössen som springer i mellanväggen också :-)
Christer.

Fritt ur hjärtat sa...

Christer du vinner viktklassen:-)

Anonym sa...

Hmmmm...jag säger bara - Chili & Totte - så måste väl viktklassen vara toppad ;)

Anonym sa...

Tack för att du ställer upp Söstera Mi!! Eller alla ni i familjen..........Underbar bild, så skönt för de små liven att vara på kollo denna veckan istället för att stå ensamma hemma och bara få "matbesök" en gång om dagen.
Något gott från Jämtland skall följa med hem som tack :-)
Kramar från Söstera Di

Fritt ur hjärtat sa...

ewa, jo om jag är fjädervikt, Christer lättvikt så är Ni tungvikt. Då har vi nog klassat oss alla! Men jag vinner mängd:-)

syster yster, det är trångt men roligt! Idag har det fått färska sälgpinnar, glädjen var stor. Sonen fördelar så all får en stunds goss om dagen. Dom har det skitbra!!

Lena sa...

8 marsvin... hur i hela fridens namn klarar du det? Hur många av dem är syrrans? Helt galet =) Vi som "bara" har kaninen Felix. Puh!

KRAMEN!

Fritt ur hjärtat sa...

Mors deka, vi har fyra per familj!