lördag 10 januari 2009

Angrepp eller dialog?!

Tidningar i all ära men ibland blir det löjligt. Aftonbladet påstår att tyngsta S- distriktet angriper Sahlin. Svd säger att de utmanar. Det handlar om den ekonomiska politiken, den de tre partierna på vänsterflanken precis enats om. Samtidigt kan man läsa sig till att allt det handlar om är ett svar i Rådslaget. Herre min je! Rådslag har vi haft i alla möjliga och omöjliga ämnen. Säkert med massor av tokiga och bra förslag. Skulle varje svar i de vara angrepp? Jag skulle vilja kalla det dialog. Man kan undra om de är ont om nyheter när något sådant här dyker upp, seriöst känns det i alla fall inte!!

Fler röster om samma ämne.
Jonas Morian
Jan Andersson
Fredrik Olsson
Björn Andersson
Lakejerna

6 kommentarer:

Inge sa...

Jag håller helt med dig. Det är bra att vi det kommer ut att vi diskuterar olika alternativ i rågslaget. Jag har skrivit om detta i min blogg.

http://www.s-bloggar.se/c/uod5i/

Fritt ur hjärtat sa...

Inge...jag tycker det är hela storheten med Rådslagen. Alla diskussioner, vi vill förändra världen:-) DÅ måste man våga ifrågasätta!!

The cottage by the Cranelake sa...

Tja, det är ju lite nyhetstorka på inrikes- och politikdelen just nu :-) Fånigt är vad det är.
Christer.

Fritt ur hjärtat sa...

Christer, jaa riktigt fånigt!

Anonym sa...

Systemet havererar för att det är ett skuldbaserat penningsystem. Det här parasiterande penningsystemet har nått sin matematiska gräns vad gäller att anskaffa nya skuldslavar (de måste ju ta slut någon gång). Det kommer inte vända genom att skyffla pengarna inom systemet. Det krävs en demokratisk penningreform. Det är åt det hållet socialdemokraterna måste jobba.

Tog upp detta i min senaste blogg.
http://blogg.aftonbladet.se/11316/perma/1081463/

Fritt ur hjärtat sa...

Michael, du missar helt att mitt inlägg inte handlar om det! Det handlar om att man diskuterar olika vägar i en dialog, det är inga påhopp eller angrepp.