lördag 14 februari 2009

Ett torgmöte som heter duga.

det är lördag så FREDAGSTEMAT finns liiite längre ned....för dig som letar:-)

Har precis stått en och en halv timma i full sol på Uddevallas torg. Anledning... Team Erik. Staden skulle visst tacka. Jag har nog aldrig sett så mycket folk på torget. Kören och Erik bjöd på alla låtar från körslaget! Det var alldeles för mycket mellansnack för alla sponsorer måste ju nämnas... annars var det riktigt roligt. Satt på en urna tills det blev uppträde. DÅ kunde jag stå där och inte bli nedsprungen. Kryckornas broddar var nedfällda:-) Mutade sonen med MC Donalds så jag hade honom som sällskap. Lusten att promenera strandpromenaden i det underbara solskenet får vika undan för min klokhet. Har stått i en timma, måste vila och ha benen i högläge. Men sannerligen, det var ett torgmöte som heter duga.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var verkligen ett torgmöte som hette duga. JAg var där med brorsonen och vi stod längst fram och knödde lite. Men vilken fantastisk dag.
Vi gick strandpromenaden senar på eftermiddagen och det var förstås "alldeles, alldeles underbart" ;)

/Anna-Lena
(som bröt ihop och kom igen genom att jympa kl 10 i morse)

Fritt ur hjärtat sa...

Anna-Lena, vi fick stå lite mer i skymundan för man blir lätt ett irritationsmoment på 4 ben:-) Folk har så dåligt tålamod...
Jag hade verkligen gärna gått strandpromenaden igår så soligt och vackert- men jag fick njuta den dryga timman på torget:-)