fredag 13 februari 2009

Fredag den trettonde. Otur eller en jäkla tur?!

FREDAGSTEMAT finns lite längre ned:-)
Jag undrar om jag har otur eller rent av en jäkla tur?!
Jag har ramlat! Föll handlöst och landade naturligtvis på den opererade sidan. Rädslan var omedelbar och total. Doktorns förmaningar ljöd i skallen på mig. -DU FÅR ABSOLUT INTE RAMLA!-
Tro mig jag har inte gjort det med flit. En isfläck under snö ett litet felsteg och fallet var ett faktum.
Järnet stack i alla fall inte ut ur benet konstaterade jag direkt. Jag slog mig mer på utsidan benet, det är ju skenbenet på insidan som är sågat i. Ont gör det mer över knät, höften och min friska arm fick en rejäl smäll.
Benet har svullnat jag är stel och rädd. Har pratat med ortopeden. Kan ju inte direkt säga att det blev något med operationen. Har besökstid på tisdag med röntgen. Väntar in den. Om inget händer förstås för då är jag välkommen till sjukhuset. Rädslan har dröjt kvar under dagen.. Förebråelsen likaså. vad skulle jag dit att göra.... Jaga och fotografera en soluppgång är inte det viktigaste i livet.... Jag undrar allt jag hur det är med Fredag den trettonde, har jag otur eller en jäkla tur?!

12 kommentarer:

The cottage by the Cranelake sa...

Hoppas verkligen du har en jäkla tur!!! Men som det är med snö och isfläckar är det inte konstigt att det händer. Hur länge sedan är det du opererades nu? Det borde ju ha läkt såpass att ett inte allt för tungt fall med direktträff på stället skall göra någon skada tycker jag. Håller i alla fall tummarna för dig!
Christer.

Fritt ur hjärtat sa...

Christer, det hoppas jag med! Jösse så rädd jag är. Benet "sover" myror kryper och det är svullet som skam! operationen är bara 4 månader sedan. Transplantation tar minst 6 månader för att sätta sig ordentligt, men jag hoppas jag föll "rätt"....

Anna, Fair and True sa...

Åh nej, stackare! Men vi får hoppas på det bästa, att du hade tur i oturen så att säga!

Solnasnackar´n sa...

Jag håller på turen!
-loa

Saltistjejen sa...

Ånej!!! Jag håller tummarna för att allt är okej med dig trots att det ömmar och gör ont.
Kram!!

Fritt ur hjärtat sa...

Anna, F, T, vi håller tummarna.

Loa, de gör jag med.

Saltis,vi fortsätter hålla tummarna och efter natten är jag mindre rädd. Armen är värst och det är okej...

Anonym sa...

Usch så hemskt...otur eller tur? Hoppas det var ren tur!

Fritt ur hjärtat sa...

Marskatten, jag börjar våga tro det...

bollebygdsbo sa...

Just det ja, det har ju blivit lördag.
Tänkte anmäla mig mig till "fredagstema", men alltså får det bli till nästa vecka.

Fritt ur hjärtat sa...

bollebygdsbo, du är välkommen när du kommer:-)

Marianne sa...

Men Simone! Hoppas att det gick bra och att ingenting blev skadat. Har du fått några besked än? Hur känns det nu? Hoppas verkligen att allt gick bra!!!!

Fritt ur hjärtat sa...

Marianne, jo jag är ju röntgad idag och det ser bra ut. När vi varit i skogen på söndagen sa jag det, det känns ok, har haft en herrans tur!!