lördag 21 februari 2009

Kär i Bert Karlsson

Satt i bilen och lyssnade på radio. Massor av prat inför kvällens melodifestival. Lillian och Cecilia från radio väst är i Leksand och man kan följa med på hemsidan också. EMD får dålig kritik, jag har inte hört något innan så jag vet inget. En del av kritiken handlar om att de inte kastar kläderna, att de inte gör en tillräckligt bra show eller att de inte är seriösa. Plötsligt hör jag Cicci från radio Väst prata med Bert Karlsson. Han säger som väntat att Molly kommer att ta hem alltihop. Cicci frågar om kritiken från media, den gentemot EMD.

Bert svarar att EMD är ett kanongäng, låten är bra och det kommer stå sig i konkurrensen. Sedan säger han, -och Erik som är från Uddevalla är ju den goaste kille man kan träffa, en riktig pärla, ja hela gänget förresten. De har kul och det är skitbra! Struntar i kritikerna och kör sitt eget race.

Det var då det hände, jag blev kär i Bert Karlsson! Tänk att han säger så om våran Erik;-))

Tillägg, detta lilla inlägg rättfärdigar inte på något sätt de främlingsfientliga åsikter Bert står för. Bara en liten parantes över hur glad man blir när någon säger något gott om dem man hejar på. Vad man än tycker har Bert en hel del att säga till om i musikbranchen.

13 kommentarer:

Cecilia sa...

Jo då jag tycker allt om Bert...kaxig kan han vara men nog är det ofta han har rätt och har bra tankar....Han tycker ju om Erik och bara det säger ju allt :-)
Kan man annat göra än att tycka om honom.

Anonym sa...

Ja, tänk vad den lille gossen har charmat sig in i våra Uddevallahjärtan.

Snart börjar det!

Kram
Anna-Lena

Anonym sa...

För Guds skull Simone, gå och få hjärnan undersökt!!!
Helt tydligt har du tittat på för mycket dåliga tv-program när du blir kär i BK ;) ;)

Gunnar Klasson sa...

Men i dagens GT sågar han EMD. Enligt GT alltså!!

Fritt ur hjärtat sa...

Cecilia, jaghar allt lite svårt för honom... fast det blev plus i kanten nu:-)

Anna-Lena, ja vem hade kunnat ana det!?

Ewa, men jag hörde ju på radio...ska sluta med det;-)

Gunnar, jahaja.. fast jag tror mer på det jag hör med egna öron:-)

Solnasnackar´n sa...

Bert brukar ha rätt när det gäller schlagers.
Men att bli kär i honom, nja (fnizz)

Fritt ur hjärtat sa...

Solnasnackarn, ja det är en otrevlig vana han har;-)
Kärleken går nog snart över, det räcker med en tv internju så är jag botad:-)

Anonym sa...

Ha, ha, ha - så glad han skall bli om /säger om/ han läser detta!
Ulla ;)

Fritt ur hjärtat sa...

Ulla, hoppas han aldrig gör det;-)

Anonym sa...

Hm ;) - man vet ju aldrig med Bert!
Ulla ;)

Fritt ur hjärtat sa...

Ulla, hmpf, hjälp vad har jag gjort!?

Anonym sa...

Ha, ha, ha - nu kommer jag att tänka på dig varje gång jag ser en glimt av Bert (på TV alltså)!
;) ;) Ulla

Jessica sa...

Erik är en riktig vacker pärla, han är SÅÅÅÅ himla FIN. Det bästa med Uddevalla är att Erik Segerstedt kommer härifrån.