torsdag 12 februari 2009

Trädgårdsdrömmar i februari.

Utmaningen att drömma trädgård i februari är inte svår. Aldrig är väl längtan eller kliet i fingrarna större än nu. En hel vinters väntan och liten föraning om att våren kommer. Här är 7 grader kallt, någon decimeter med snö men soligt. Inte något vidare för trädgårdsarbete alltså, men drömmar....

Just idag drömmer jag om de där planerade och spontana giftemålen. Ni vet när de man planterat slår sig ihop och blir makalöst vackert!!
SÅ dristar jag mig till en liten sista dröm också. Jag drömmer om värme. Minns ni i somras?! Det var så varmt att markisen fick förstärkas och man flämtade efter skugga och bad hela tiden. EN liten släng av det alldeles strax skulle inte vara dumt:-)


6 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara bilder.

Handplockat sa...

hej hopp
suck vilka bilder
jag gillar precis som du fingerborgsblommor och den blå vallmon och du har lyckats få bägge på samma bild...

stora trädgårdsdröms kramen

Efwa sa...

Såå vackert!!

Fritt ur hjärtat sa...

Hannele, tack, jag lider just nu av svår abstinens:-)

handplockat, tack! Jag blev lite orolig för de flesta andra tog foto från butiker och drömde om nya inköp...Det är en Blå riddarsporre som gifter sig med fingerborgsblomman.

efwa, tack så mycket. Det är definitivt något att längta till!

Lena sa...

Åh, vilka vackra bilder! KRAMEN!

Fritt ur hjärtat sa...

Mors Deka, TACK!