måndag 2 mars 2009

Ingen bantningsblogg men......

Nja, att jag nämner kalorier någon gång då och då må väl vara hänt. Annars försöker jag inte säga så mycket. Gör ett undantag idag för nu är jag liiite glad och liiite stolt. - 5 kilo visar vågen! Det är väl inte så illa på 6 veckor.....Då har jag fortsatt som jag började med att vara tillåtande men räkna in även de "otillåtna" i dagsransonerna. Jag tar ett glas rött på helgen, jag åt en semla igår. Mesta förändringen är att jag äter 4 mål mat om dagen och att portionernas storlek minskar. Ingen stor uppoffring med tanke på resultatet.

Idag är det Kultur & Fritidsnämnds möte. Jag vill inte! Jag orkar inte. Efter att ha gråtit hela helgen känner jag mig allt annat än i form. Ont har jag också. Tänker ändå gå, såklart. Tänk om det saknas någon och jag inte är där. Inte för att vi är i majoritet ändå men man har ju chans att följa med och påverka om man är full styrka. Var skär man ner över 3 miljoner, andra året i rad?? Allt som gick att slimma är slimmat. Nu blir det direkta minskningar av anslag och nedläggning av verksamheter. Jag vill åtminstone höra diskussionerna, även om jag inte kan göra ett dugg åt besluten.

Det blev ett inlägg om bantning både på ena och andra sättet. Trots att det inte är någon bantningsblogg.....

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt det måste kännas!
;) Ulla

Marianne sa...

Duktig flicka! Klart att du får skriva om kalorier, hur många du vill : )

Styrkekramar till dig!

Hannele på Hisingen sa...

Bra kämpat.

Fritt ur hjärtat sa...

Ulla, ja roligt och inspirerande.

Marianne, tack. Känner mig rätt nöjd:-) Stirrar inte på att det är kvar att gå ner utan tar det i små portioner.

Hannele, Tusen tack! Nu är det bara resten kvar;-).....fast i många steg.

Anonym sa...

Här är det ingen snigelfart, minsann. Kan du inte skvätta över lite på mig? ;)

Bra jobbat!

Kram
Anna-Lena

Fritt ur hjärtat sa...

Anna-Lena, Nej snigelfart har aldrig pasat mig! Men skvätta över, det vete sjutton...jag får nog mitt vad det lider.