söndag 15 mars 2009

Resultat.

























Väskan återfunnen! I vår olåsta bil...jag é för trött! Soffan fick som sagt en egen vägg. Vitrinskåpen fick flytta in i matsalsdelen. Matchar den stora ekskänken på motsatt vägg rätt bra. Stolen till vänster om vitrinskåpet fick jag 2 av, de är mörk lejongula. Kistan hör till matsalsmöbeln med samma mönster. Prydnaderna ovanpå är traderafynd. Tradera är livsfarligt:-) Nu hoppas jag att det dyker upp en servis i miljarders delar, ett litet bord och lampor;-) Men tills dess är jag nöjd med resultatet.
Imorgon är det vägning igen. Undrar just om jag blir nöjd med det resultatet...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det för sorts service du letar efter?

Fritt ur hjärtat sa...

Anonym, en matservis med massor av delar. Karotter uppläggningsfat och såssnipa. Helt ok om det är kaffeservis också, men mat är prio 1.

Anonym sa...

Både fruktfatet och isbjörnen väcker minnen från barndomen. Fatet fanns hos någon släkting, isbjörnen undrar jag om den inte fanns i familjens ägo ett tag men havererade. Attans på servisen, den var förmodligen vad du sökte, den som fanns hos modern.

Fritt ur hjärtat sa...

Annaa, isbjörnen köpte jag av nostalgiska skäl. Min farmor och farfar hade ett flertal prydnader med isbjörnar, bland annat ett som jag minns liknade den här. I delningen efter dem var det fatet det enda jag frågade efter, men det gick till någon av kusinerna. Så nu har jag bidat mi tid och hittat ett eget;-) Skit på servicen!