lördag 25 april 2009

Cirkuskväll.

Barnens kusin fyllde år nu i veckan. Jag hade verkligen ingen aning om vad vi skulle ge i present. Påväg till köpcentrat såg jag plötsligt reklamskyltar för cirkus. Så var den saken löst! Igår kväll var det dags. I mycket god tid for jag, sonen och kusinen in till staden. Mot folketspark och cirkustältet. In i affären och köpte smågodis sedan mot kön. Ja jösses vilken kö! Den ringlade många hundra metar. Ingen ekonomisk kris här inte;-) Nåväl det gick ganska fort, vi kom in i god tid för popcorn och sockervadd....

Jag hade lagt pengar på de dyraste biljetterna. Tanken var att logen längst fram i mitten inte bara är bäst att sitta och se på, då skulle jag inte behöva klättra uppåt i trappor för läktare.... Döm om min förvåning när jag i tältdukens ingång möts av en trappa! Vi fick alltså först gå högst upp, för att sedan ta trappan ner! SKIT! Satt bra gjorde vi ändå när allt kom omkring. Elefanter är STORA när man sitter en halvmeter ifrån dem.



Hästarna såg stirriga ut. Livrädda eller ilskna kan inte bestämma vilket. Jag är verkligen tveksam till djur på cirkus. En del har så uppenbart roligt, andra ser plågade ut. Glad att säga att människorna imponerade mest! Akrobater, luftkonstnärer, clowner och jonglör. Jösses vilken klass! Jag tycker normalt inte om clowner, men som jag skrattade, otroligt roligt! Kineserna som flög genom luften i gummisnoddar fick nästan mitt hjärta att stanna och bollkonstnären charmade var och en av oss. Killarna var mycket nöjda när vi väl for hemåt. En riktig cirkuskväll.

6 kommentarer:

Solnasnackar´n sa...

Det ÄR verkligen upp och ner här i livet!
Det blev ju en trevlig kväll, trots uppförsbacken.

Gunnar Klasson sa...

För många år sedan, när våra nu vuxna barn var små, köpte vi också de dyraste biljetterna och satt närmast elefanterna. De dräglade något fruktansvärt så vi blev alla nedstänkta av deras saliv. Sedan dess tror jag ingen av oss varit på cirkus.

The cottage by the Cranelake sa...

Minns förr hur roligt det var att gå på cirkus när den kom till stan :-) Numera föredrar jag nog den typen som Cirk soleil kör, bara akrobatik.
Christer.

Jemayá sa...

Ååh, jag ser fram emot att få gå på cirkus igen (sist var jag ca 5 år gammal och med min pappa, tror jag...). Är månne 3 år ännu tillräckligt...?

Fritt ur hjärtat sa...

Loa, jo lite osm berg och dalbana
;-)

Gunnar, jag tror det är snor. Kände yudligt av det fenomenet igår, urk....

Fritt ur hjärtat sa...

Christer, även om jag inte sett just dem så tror jag att jag håller med. Tyvärr är inte barnen av samma åsikt...

Jemayá, visst klarar en treåring cirkus. Fast helst då en matiné föreställning. SÅ många sovande barn det bars ut igår. Sedan undrar jag om de får ut något av allt. Kanske mest är kul med djuren. Mina pojkar fick första cirkusbesöket vid 5 års ålder, fast barn är ju så olika så det är ingen norm;-)