lördag 25 april 2009

Arbetslag och persilja.

I morse innan vi for till landet bestämde jag mig. Växthuset skulle stå öppetunder dagen. Det är dags att kika in och se om något lever. Så förvånad jag blev! Av 10 fackelliljor kommer 8, av 4 dagliljor kommer 4. Mest förvånande är nog ändå att mina persiljefrö grott. Jag har inte gjort något rätt, men det gick visst också bra. Nu gäller det att kolla in vad och hur nästa steg ska företas. Omskolning, ny jord, större krukor- för persiljan alltså. Det andra får stå kvar ett tag till sedan ska direkt i backen. Persiljan däremot ska jag pjoska med lite, tänk att den kom.

Vi for iväg och har tillbringat dagen på landet med ett arbetslag som heter duga. Det har fixats och donats i vartenda hörn. Det är verkligen roligt och givande med grupparbete. Eftersom maken varit ledig mycket i vår är vårt vårfix i det närmaste klart. DÅ är det roligt att kunna åka iväg och vara med på andra ställe.Utan att det egna blir lidande! (Läs att det är maken som är med och grejar, jag pysslar mest med inget och är sällskap...)

Väl hemma igen blev det högläge för benen, och en stund i solen på altanen. Blir nog ingen sömn i natt för jag har ont. Det gör inget för dagen har varit trevlig och bra. Får vila imorgon då jag blir ensam hemma. Inte illa det heller, hoppas på fortsatt sol så jag kan ligga och lida på altanen;-)

Inga kommentarer: