torsdag 23 april 2009

Och försäkringskassan vet inget!

Nä vet ni vad, nu är det nog! Eller det borde vara nog. Jag önskar att jag bara kunde bestämma det. Ta bort det, ta bort mig. Mötet med försäkringskassan gav absolut ingenting. Handläggaren hade ingen information som andades om det Gunnar Axén informerat mig om. Vi, handläggare, läkaren och jag, utgick alltså ifrån att jag hade rätt.....Vi söker en förlängning på 6 månader. Utan att vi ens vet om reglerna är ändrade. Ja i praktiken innebär det egentligen att vi bara kan förbereda för det. 6 månader. Vad ger det mig mer än ångest undrar jag lite pessimistiskt just nu. Å andra sidan, börja jobba första juli är än mer orimligt.

Man kan hantera ångest på olika sätt minsann. Jag har visserligen en låg period just nu, men jag har skrivit till alla S politiker i socialförsäkringsutskottet. Jag har anklagat dem för passivitet, jag har bett om uppgifter och jag har bett dem höras och synas. Jag har fått många svar! Jag har till och med påpekat vissa av formuleringarna de valt i de som ska vara S förslaget. De skulle ha de i åtanke sa de....alltid något.


Vi måste få mer information om det sjuka systemet alliansen sjösatte utan att se till att det flöt. Att gå på möte och inse att det socialförsäkringsutskottets ordförande sagt inte nåttt försäkringskassan gör mig inte bara förbannad det gör mig rädd! Jag har mejlat Gunnar Axéns svar till min handläggare, skrämmande! Försäkringskassan vet inget.

6 kommentarer:

The cottage by the Cranelake sa...

Som du skriver:Skrämmande!
Men vad som är nästan lika skrämmande är att oppositionen inte gör större väsen om detta!
Christer.

Fritt ur hjärtat sa...

Christer, jag påtalade för s politikerna i socialförsäkringsutskottet och de säger att media ignorerar dem....Att de försöker komma till tals. Skrämmande är det verkligen. Handläggaren har nu tagit del av Axéns svar och frågat mig om hon får visa sin chef. Jag blev inte mindre rädd!

Hannele på Hisingen sa...

man kan inte lita på nån, inte ens på sin bankman

Fritt ur hjärtat sa...

Hannele, säger du det?!

Patrik sa...

Försäkringskassan (och Arbetsförmedlingen) gör fan aldrig någonting. Det vet ingenting, och det är aldrig deras ansvar/uppgift. Vilket innebär att som svensk medborgare slussas man runt till någon som inte har hand om det, och som bara slussar vidare till någon annan, som även den inte har hand om det. Och så börjar det om, medans man får göra allting själv...

Fritt ur hjärtat sa...

Patrik, det låter som om du talar av egen erfarenhet. Jag är djupt tacksam att jag inte har samma erfarenhet. Visst känner jag mig slussad fram och tillbaks och alla skyller på systemet och regelverket. Men jag har hela tiden haft en handläggare jag har förtroende för.
Det jag skriver om här är egentligen det absurda i att en politiker, Gunnar Axén bloggar om kommande rgler, men försäkringskassan har inte fått reda på något.