söndag 24 maj 2009

Bodström eller Piratpartiet.

Ibland får jag för mig att S inte tycker något om FRA. Det var Bodströms förslag säger en del. Jag tycker det är svårt. Kanske för jag tycker det är så ointressant FRA, IPRED, inte bryr jag mig. Jag bryr mig först när någon gör ett missnöjesparti. För om missnöjesparti tycker jag inte....Nu är det ändå så har jag sett att S säger något. I alla fall Bodström. Han som anses vara skuld till allt. Det inger mig hopp. Bodströms blogg kanske snart får ligga i min blogglista, jag har följt den ett tag och han é bra. Det är kul. Vore bättre om det blev mer prat om Bodströms syn på FRA, så att inte Piratpartiet äger frågan. För de gör de ju inte, egentligen..

4 kommentarer:

Anonym sa...

FRA-lagen kommer från försvarsdepartementet, inte från Bodströms justitiedepartementet. Tyvärr sprids den faktoiden vilket gör att debatten kan missgynnas.

Tor sa...

Bodström bär skulden till datalagringsdirektivet, men inte FRA-lagen (även om socialdemokraterna som parti delvis bär skulden till FRA-lagen).

Anonym sa...

Socialdemokraterna vill att FRA ska få tillgång till kabelkommunikationen, de är mest missnöjda över hur frågan har förberetts. Jag kan ha respekt för den ståndpunkten, men tro inte att socialdemokraterna är mot FRAs kabelspaning.

Fritt ur hjärtat sa...

emiloberg, ja man inleds i att tro så.
Tor, för mig är det rätt mycket samma sak alltihop, trolign beror det på ointresse. Men någon har gjort det lätt för sig och skyllt på Bodström.

Anonym, okej då tror jag inte det. Tror inte jag trodde det heller.