söndag 24 maj 2009

Trädgård i 180......

Förstår ni känslan, när det är roligt, något man längtar efter, och för mycket... Så är det idag med trädgården. Jag älskar stunderna i trädgården. Jag avskyr när det växer mig över huvudet. Jag har svårt att säga, det är ok. Vi tar det en annan dag. Prestationsångest kanske, fast för vem presterar man?? Men jag lär mig, det måste jag säga. Sörjer och gråter inte fullt så mycket nu som i början när jag insåg att jag inte kunde.

Henån igår bjöd på många bekantskaper. Växter naturligtvis men också bekanta. Andra trädgårdsfantaster från forumet och sådana jag träffade på mässan i mars. Jag kom naturligtvis hem fulllastad. Fast jag bara skulle titta;-) 13 växter väntar på att planteras ut, av dem betalade jag 12. En är ettårig annars är de perenner allihop. Växter jag letat efter bara fanns, då kan man ju inte låta bli. Sedan blir det ju så lättköpt när någon verkligen tar sig tid och visar bilder, beskriver och förklarar.

Igår eftermiddag gjorde jag färdig mina urnor till framsidan. Det blev lila rosa tema i år. Hoppas det kommer sig, jag behövde göra det för att muntra upp mig. Maken kom hem med en regnbåge så de hade också haft det bra.

Nu går snart bilen till köpcentrat. Mer täckbark ska inhandlas. Häcken på baksidan har inte fått på flera år. Nu är det hög tid. Gödslet den fick i början på veckan har haft god hjälp av rotblötan som kom. Täckbark nu blir perfekt. Lite mer gödsel ska inhandlas också. Har ju en häck på framsidan också... Dessutom ska jag leta efter något utan kalk. Mina azaleor ser ledsna ut.
Jag vet hur det blir. Maken bär säckar med täckbark. Han lägger på och jag kanske hjälper till å fördelar ut det. Sedan gräver maken alla hål så jag kan plantera mina växter. Därefter får jag hjälp att gödsla. Tur jag har den maken jag har!!!!

Imorgon ska jag ta cortisonspruta i höger knä. Förhoppningen är ju att jag ska kunna gå lite bättre i sommar tack vare den. Tar den tidigt i morgon bitti och sedan är det vila hela dagen. Stilla i minst 24 timmar för bästa effekt säger de. Så idag är arbetsdag, trädgård i 180!


Inga kommentarer: