tisdag 26 maj 2009

Jag prenumererar på en (S)kånsk veckotidning.

Visst är det märkligt. Jag letar efter en bra politisk tidning. Har provat de jag hittat men inte varit nöjd. Så hittar jag Efter arbetet och blir väldigt nöjd. Konstigt! det är en tidning från Skåne, om Skåne. Men inte bara faktiskt;-) Det är mycket rikspolitik och dessutom är ju inte Skåne unikt. Det som händer där händer säkert här också. Igenkänningen är stor alltså.

Absolut bäst i mina ögon är Johan Ehrenbergs krönikor. Så pricksäkra. Det var kärlek vid första ögonkastet (på texten alltå) Jo konstigt och underligt är det som Skallper skulle sagt... Jag prenumererar på en (S)kånsk veckotidning och jag är väldigt glad åt det!
Jag ser fram emot fredagar när jag vet att den kommer. Tack ska ni ha:-)

3 kommentarer:

Eva Hillén Ahlström sa...

Hej Simone
Det gör jag också, alltså både prenumererar på Efter Arbetet och ser fram emot dess ankomst på fredagarna.
Den kostar dessutom bara 350kr för helår eller 200 kr för halvår. Ett mycket bra pris. Jag gav också min dotter en prenumeration i julklapp.

/Eva

Ewa sa...

Men HALLÅ!!!!!!
SKÅNE är unikt!
Utan oss stannar Sverige - så enkelt är det!!

Fritt ur hjärtat sa...

Eva, jag tog ett år med en gång. Den är bra!

Ewa, klart Skåne är unikt! MEN, inte just politisk särställning. Det som händer i Skåne händer också i Uddevalla till exempel... Därför kan man läsa en Skånsk tidning hos mig och ha god behållning. Ta en prenumeration du också!