söndag 6 september 2009

Förmodligen är vi inte kloka.

Idag ska vi städa. Tillsammans ska vi systematiskt gå över huset. Sortera, kasta och få lite ordning. Det känns nästan hånfullt att solen strålar utanför fönstret. Om det nu regnat vareviga dag kunde det väl göra det när vi ska städa också...'

För alla som tänkt delta i "Upplev Uddevalla" är det naturligtvis en fördel.

Vi har inte bara städningen som mål. Handboken till kameran går inte att finna. Jag har starthandboken, visst måste det finnas en till? En som förklarar knappar, inställningar och finesser? Jag kan inte hitta den. Har du ens sett den? sa maken igår. Jag vet inte! Suck! Jag är så hopplös. Kanske var den inte med i paketet. Efter städning, om den inte kommit fram får jag åka till butiken och förklarar min nöd.

Men nu innan lusten att sitta i solen tar över ska här städas. Man är förmodligen inte klok!

3 kommentarer:

The cottage by the Cranelake sa...

Handböcker, vem behöver det :-) :-) Hoppas du hittar den i alla fall!
Christer.

Christel sa...

Om du inte hittar den kan du ladda ner den som pdf här och läsa på skärmen.
http://diplodocs.se/annexe_POWERSHOT%2020SX10%2020IS%2020CAMERA%2020USER%2020GUIDE_CANON_POWERSHOT%20SX10%20IS-_E.htm

Lycka till!

Fritt ur hjärtat sa...

Christer, jag behöver. Vill gärna veta oh använda de finesser som finns. Mycket knappar är det.

Christel. Tack snälla du är guld!