fredag 25 september 2009

Show and tell, Fredagstema

Sista temat i oktober. Maisoui lämnar över till vem??? Vore roligt att få reda på tema så man hinner planera. Dagens tema så. För att överraska mig måste du.....Oj vad jag tänkt! Jag tänker ju alltid i foto så det höll på att gå i stöpet. Kom på det till slut.

För att överrumpla mig måste du...se till att jag får åka Hurtigrutten. Det har varit en dröm, en önskan sedan jag var 25 år. Nu är jag snart dubbelt så gammal.

Jag önskade mig det som present när jag fyllde 25. 30, 40 och nu är det uppskjutet till 50, fast jag insett att jag får betala själv. Jag veta alltså redan vad jag gör när jag fyller 50! Blir det innan skulle jag svimma av förvåning;-)




bilder från googel bildsök.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Haha.. jag hoppas att du kommer dit innan, men eftersom det låter som om du får planera och betala din resa själv (som vi andra tjejer får göra ;-) ) så blir det nog en härlig resa du gör när du fyller 50. Det är ju inte illa att ha det att se fram emot heller?
Kram och trevlig helg!

Lullun sa...

Kanske blir du överraskad och får resan ändå. Om inte, så kommer du nog att ändå bli lite överraskad när den där gigantiska valen hoppar upp vid sidan av båten! Ja, här är det vardagsmat, men i år har jag bara sett dem på långt håll, så visst blir jag avis på pojkvännen som dagligen rapporterar om valarna han ser från sitt tillfälliga kontor och valarna de åker förbi med deras "flytande hotell" när han nu är på en 5 veckors tjänsteresa där de åker runt till bygderna i Nordgrönland... ;-)
Hoppas att du får en överraskning i att resan blir mångt mycket bättre än du hade tänkt! Det är ju kul att ha något att se fram emot när man fyller 50! :-)
Kram

Erica Pettersson sa...

Vilka mäktiga bilder!
Hoppas att du får chansen att komma iväg dit snart :D

Trevlig helg!

Annika sa...

Ja, det vore en resa, och en överraskning i ordets rätta bemärkelse!
Den resan skulle jag också välja!
Kram!!!

Taina sa...

Hoppas nu dina nära och kära läser din önskan och förverkligar den!

Kram!

Anna, Fair and True sa...

Den skulle jag också vilja åka någon gång! Fast det ligger inte högst på listan. Tror det får vänta tills jag blir pensionär eller nåt. Men jag hoppas du blir ordentligt överraskad någon gång!

Fritt ur hjärtat sa...

maisoui, de e lite roligt att ha längtat efter något i drygt 20 år och inte gjort något åt det...

lullun, jag är rädd att bli besviken, har hört att standarden på båten är ganska medioker...men det är ju vyer, utsikter och nnat jag är ute efter så jag hoppas det blir bra. Att ha det till vardags måste väl anses som exlusivt, en liten skara måste det vara.

Fritt ur hjärtat sa...

Erica, bilderna finns i mängd på googel, så många måte ha åkt;-)

Annika, glatt överraskad, det är något att längta efter.

Fritt ur hjärtat sa...

Taina, de har ju haft drygt 20 år på sig så jag tvivlar...;-)

Anna, den har avancerat uppåt på min lista så nu är dens strax i topp...

Saltistjejen sa...

Å hoppas verkligen du kan få bli överraskad innan 50!!!!! Hurtigrutten ska ju vara såååå vackert. Själv har jag varit i nordnorge och det var verkligen fantastiskt vackert. Gissar att Hurtigrutten är just den vackra naturen fast ännu mer!
Kram!

Fritt ur hjärtat sa...

Saltis, jag har väntat å länge att 4 år till inte gör något:-) DÅ är sonen så stor att jag slipper barnvakt också, bara en sån sak!