onsdag 21 oktober 2009

Är det någon som inte gillar Uddevalla Riksteaterförening?

Våra affischer försvinner! Jag funderar verkligen på om någon medvetet motarbetar föreningen. Kan det vara en slump? Jag vill inte tro det men man undrar ju. På några platser i centrum har jag satt upp affischer. Den här gången Sven Wollter. Tack och lov säger fortfarande en del frisörer och andra butiker ja till att göra reklam. De sätter en affisch på dörren eller så.

Mitt på Kungsgatan är ett väldigt fult plank. Fulare hade det ändå blivit utan då bakgården den gömmer ser bedrövlig ut. Planket har kommit att bli afficheringsplats. Det står inte "Affischering förbjuden" det står heller inte att bara vissa får sätta upp affischer där. Den verkar vara allmän. Förutom då att Uddevalla Riksteaterförenings affischer åker ner.


Jag tar ner om något är gammalt. Har flyttat och möblerat om för att rymma fler, men jag har min själ aldrig saboterat för någon annan. Kanske gör en affisch här eller där ingen skillnad rent publikmässigt. Å andra sidan ungdom läser inte Bohusläningen så ett litet komplement är det säkert. Man säger att Uddevalla är tråkigt och att det aldrig händer något. Tittar man på affischeringen kan jag hålla med. Det ser ut som väldigt lite är på G.

Jag satte upp 2 affischer till höger om det lilla fönstret. Vi har inte råd med så många. Sparade 2 ifall regnet och blåsten skulle förstöra dem. Nu tänker jag inte försöka klämma in dem här inte. På Spara och Magnum är också affischerna borta. Visst ser det lite trist ut när planket är tapetserat av ett evenemang. Jag tror man får fler att titta om det syns att det är en mångfald av utbud.

Jag kan inte sluta fundera; är det någon som inte gillar Uddevalla Riksteaterförening, och det vi håller på med? För nog borde platserna räcka till oss också.....

4 kommentarer:

Gunnar Klasson sa...

Hej! Det HAR stått Affischering förbjuden där. Om det inte gör det nu så har den skylten också rivits ned.

Fritt ur hjärtat sa...

Gunnar, nej det står inte. Jag är så jäkla laglydig att då hade jag aldrig vågat. Men det var nog sista gången, känns rätt meningslöst. Känna sig som en huligan och inte nå ut ändå.

Art By Tina sa...

Tråkigt att det inte riktigt fungerar. Och också mycket mräkligt att vi inte har en allmän affischeringsplats på torget eller vid kampenhof - det finns ju nästan i varenda stad.

Fritt ur hjärtat sa...

Tina, det här är något jag ständigt tjatar om. Till centrumutvecklare, till turistbyrån och till alla som orkar lyssna.....