lördag 17 oktober 2009

Det hände i Uddevalla.

En rapport om upptäckter i veckan som gått:-) Inga brott, för den som tror det...
Tisdag. Kulturskolan. Jag har länge muttrat över den eländiga gatan. Det känns som om det fattas 10 centimeter asfalt. Infarten till kulturskolans parkering är skyhög. Man tror bilen ska slås sönder varje gång.
Man bestämde sig tydligen sent för att det var dags för åtgärd. Sent så tillvida att man låtit många bilar köra in och parkera. När de sedan stängde av och började arbeta stod många i kö och var både snopna och arga. Flera var instängda.
Det jobbade säkert så fort de kunde. Lovad e att det skulle vara gjort på 5 minuter. Jag satt och läste i bilen. Kollade klockan och efter 20 minuter höll de fortfarande på.
Ser häftigt ut när han styr lastbilen från gatan! Smidigt. Jag som skulle vara kvar ytterligare en timma. Sonen spelar så länge. Väntade inte in att de blev klara. Jag tog en promenad. Gick inåt Kungsgatan. Ganska snabbt drog jag mig mot "bakgatorna och på Kilbäcksgatan hittade jag ett nytt Café.
Såg mysigt ut. Bestämde mig för ett studiebesök. Det är Lotta Svanström som startat Röda Rummet. Hon berättar att det känns som om det blivit en bra start. Hon har gäster i alla åldrar. Lite fler idéer har hon och det rörde bokhyllor för låna/yta böcker och plats för affischer t.ex.
Försäljningsdelen skulle utvecklas och stilen är tydlig, nytt i gammal tappning...
Lokalen har charm och det känns som man är hemma hos någon. Lite elegant med sammetssoffor t.ex. Vi vet ju vem som är väldigt svag för sådana;-) Tyvärr hade hon inget laktosfritt fikabröd. Sonen och jag fick välja annat ställe att fika på mellan lektionerna. Om jag bara ska ha en kopp kaffe kan jag ändå tänka mig att gå dit och sjunka ner i en soffa. Dessutom lovade Lotta att det stod på priolistan, hon skulle ha laktosfritt också. Det åter lovande. Har inte sett någon reklam för stället men nu vet ju ni också...
Lite av det jag upptäckte i veckan.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Tack för tipset om ett nytt cafe dom kanske kan ha glutenfritt med så kan vi bli fler som kommer.

Fritt ur hjärtat sa...

Anonym, jag tror faktiskt att det redan fanns glutenfritt! Värt ett besök alltså:-)

Anonym sa...

Vem behöver reklam när du finns! Tack för upplysningen, jag har väntat på att hon ska öppna...

Kram
Anna-Lena

Fritt ur hjärtat sa...

Anna-Lena,jag är ständigt på spaning:-) Har börjat fråga och höra mig för också s¨det kan bli riktiga inlägg.
Tisdagar har jag flera timmar på stan, kan bli kul...

Anonym sa...

Åh! Visst e de mysigt där =) Jag trivdes som fisken i vattnet där =)

www.scraptivarina.blogg.se

Fritt ur hjärtat sa...

www.scraptivarina.blogg.
Välkommen hit!
Jag måste erkänna att jag ännu inte varit där! Lovar bot och bättring snarast:-)