måndag 19 oktober 2009

Ett överskott är inte alltid ett överskott!

Har fått svar på mina funderingar. Förvaltningen har förvisso pengar kvar som det ser ut. Pengar man lyckats spara för att nå sparbetinget. Ett sparbeting som alla förvaltningar fått. Det är pengar som sedan går in i förvaltningens kapital. Det å andra sidan får inte användas till löpande verksamhet. Det är låsta pengar som man för speciella ändamål kan ansöka hos kommunstyrelsen att få använda. Då endast om hela kommunens ekonomi är balans. Skönt för mig som blev så ställd. Jag är inte ute och cyklar. Jag har förstått de man säger på mötena. Bohusläningen har visst inte alltid rätt..
Ett överskott är inte alltid ett överskott!

Avslutar med en bild bara för att den är så vacker. Tagen igår kväll från min altan. Snacka om att se ljuset i tunneln.....

Inga kommentarer: