torsdag 15 oktober 2009

Lyxig vilodag med Kim Anderzon.

Det känns som om jag överdriver när jag säger att det är mycket nu. För andra är det säkert inte mycket. Vilat idag och är ändå slut. Kräver en dag till alltså. Det hade jag inte räknat med. Hoppas det blir skapligt väder imorgon så ska jag ställa iordning några motiv och testa kameran och mina färdigheter. Det får väl ändå anses som vila. att fotografera lite. Det har jag gjort idag också. För att ha något att illustrera fredagstemat med imorgon.

Dessutom har jag unnat mig soppteater. Att äta fantastiskt god soppa och dessutom bli bjuden bra föreställningar känns makalöst lyxigt. Idag var det Kim Andersson. Jag satt som jag alltid sitter långt fram. Idag fick jag "lida" för det. Jösses vad jag har manekängat och lovat saker. Bland annat ska jag sy kappor åt politiker som vänder kappan efter vinden;-)


Bra var att jag efteråt kunde prata med henne om vårens turné med Riksteatern. Vi har varit sugna på den men osäkra på i vilken lokal den passar. Hon kontrade med en annan föreställning. SÅ börjar lite detektivarbete. Jag kollar och googlar så får vi se om vi lyckas få till det. Kanske kommer Kim Anderzon tillbaks till våren.



2 kommentarer:

Annaa M sa...

Men var hon verkligen bra? Jag var med om ett stort folkbildningsarrangemang där större delen av publiken satt och vred på sig, av pinsamhet. Det var så totalt fel, poänger som kändes gamla och slitna, schabloner som blev mer hennes fördomar än de som gällde i verkligheten osv. Alla såna där tvinga publik att delta-grejer blev bara plumpa. Vi var nog många som bestämde oss; aldrig mer!

Fritt ur hjärtat sa...

Annaa, absolut skitrolig, men jag kanske har dålig humor. Fick reaktioner både då och idag på att fler tyckte det samma.