onsdag 23 december 2009

Snön gnistrar vit på taken.

Varning för regn. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Vi har absolut inga ärende imorgon så bilen kan stå. Jag har lagt vaxduk över mina julpynt ute, skulle det bli snö och drivis syns de ju inte... Äggosten ser ut att bli den bästa jag gjort. Övning ger färdighet. Glögg och årets första skumtomte är intaget. Proveldat i eldkorgarna har killarna gjort. Jansons frestelse vilar i förrådet, för att gå färdigt imorgon. Väldigt väl i fas med allt som ska göras. ingen julstress här inte. Make och son tittar på fiskeprogram. Mina ögonlock är betänkligt tunga. Kanske läge att gå och sova. Det räcker med att tomten är vaken:-) Jag hoppas snön fortsätter gnistra på taken, om så bara imorgon...

3 kommentarer:

Ewa sa...

Har lagt barnen under granen
Klapparna i sängen
Kakorna är tvättade
Golven är bakade.
Har hängt ut gröten i julkärven
Lagt skinkan i frysen
Köttbullarna är slängda
Satt fjädrarna i riset.
Har klätt granen med nybakta lussekatter eller var det dem vi skulle haft på Lucia?

Strunt samma!
Huvudsaken är att jag har järnkoll på allt.

Snart klar och inte ett dugg stressad.

Trevlig midsommar på er!

Solnasnackar´n sa...

God Jul!
Och äggost ska ni äta. Avis.

Fritt ur hjärtat sa...

Ewa, önskar er detsamma....tror jag;-)

Loa, God Jul på dig själv.
Du är välkommen att äta äggost med oss, det vet du;-)