tisdag 12 januari 2010

Långt möte och förslag till kyrkorådet.

Ett möte med 10 motioner som skulle skickas vidare, dessutom föresdragning om Uddevallas badhus i framtiden. Det blev segdraget. Hur intressanta ämnen det än är blir det långrandigt när många måste säga samma sak för att få sin röst hörd. Tycker en talare att det är bra måste väl inte alla säga samma sak för att de gillar idén. Att ingen protesterar hade visat samma resultat. Generationsklyftorna var inte övertydliga, någon ifrågasatte äventyrsavdelningen med tropiskt regn, rutschbanor och annat spännande men de flesta var överens att det är givet att satsa på framtiden. Ett badhus som ska hålla många år framåt.

Jag hamnade bredvid Valborg som sitter i Herrestads kyrkoråd. Äntligen fick jag då tummen ur att ta reda på hur jag ska lämna ett förslag på rätt sätt. Det är au idag så sent igår mejlade jag slaget till Valborg och redan idag bereder au förslaget. Ibland går det fort. Jag förväntar mig inget, men jag hoppas det väcker en tanke hos dem.

Dagen idag blir lugn. Hälsa på sonen, hämta kött från Gröna Gårdar och vila. Stor prioritet på vila.

2 kommentarer:

olgakatt sa...

Enligt min erfarenhet är det männen som måste upprepa samma sak i oändlighet medan kvinnorna oftast tycker det räcker att någon sagt en sak en gång. Bättre vore om männen kunde begränsa sig och att kvinnor kunde bekräfta åtminstone EN gång!
Jag HATAR långbänk!Kommer man inte framåt inom rimlig tid är det bättre att bordlägga, tänka efter hemma en gång till innan man tar upp frågan igen. Jag jobbar förstås inte rent politiskt men har suttit i fackliga styrelser i många, många år.

Fritt ur hjärtat sa...

Olgakatt, gjorde samma refletion, en kvinna uttalade sig, hon la till en sak som var viktig i tänket. Andra kvinnor uttalade sig också men då var det som svar på frågor. Att man inte själv känner att det blir tjatigt när man säger detsamma som flera innan förvånar mig!