tisdag 12 januari 2010

Kamp mot klockan.

Sonen behövde lite saker till lägenheten och jag erbjöd mig att kolla secondhand butiken under Gamol. Där är också nära till "Gamla tiden" som har samma öppettider. 2 nattduksbord stod på listan. Under Gamol fanns inga i par, några udda. Likadant på Gamla tiden. MEN, det fanns 1 furubord på varje ställe. Inte identiska men ganska lika. Jag ringde och frågade om det kunde funka. Fick klartecken och köpte det första, hämtade bilen och körde mot Gamla tiden. Kvart i sex kom jag dit och det var stängt. Jag höll på att dåna. Mannen som stängt stod och höll på att kliva in i bilen.
-Det e stängt, sa han.
-Klockan är inte sex, du har stängt förtidigt, sa jag.
-Det är stängt, replikerade han.
Desperat sa jag- Men jag vet precis vad jag ska ha, har bara hämtat bilen.
Då gav han med sig och jag fick dessutom 10 kronors rabatt:-)
Jag tyckte när jag sprang mellan ställena och det glashala Kampenhof där jag parkerat att jag hade ont om tid. Men när de stänger innan de ska då förlorar vem som helst kampen mot klockan.

8 kommentarer:

Cecilia sa...

Var ligger Gamla Tiden?Vi brukade OFTA springa in på seconhand butiken under Gamol men sen de ändrade öppettider så blev det mer sällan.Har de öppet vardagar nu?Jag fick för mig att de för några år sedan enbart hade öppet på lördagar och då var ju oftast HELA Uddevalla där tyvärr.

Gunnar Klasson sa...

Haha. Typiskt dig! Sådana små bagateller som att det är stängt stoppar ju inte Simone....

Solnasnackar´n sa...

Simone,
Egentligen VANN du kampen mot butiksägarens klocka!

Fritt ur hjärtat sa...

Cecilia, är du för ung att minnas Erik Hanssons bil på Strömstadsvägen? Deras lokal är det. Bakom Carlssons glas kan man cokså säga. När du svänger in på Gamols område är de indfarten mitt emot istället vid Mattssons kontor sedan direkt höger. Inte måna meter emellan alltså.
Det är fortfarande lördagar då jag heller aldrig går dit för det gör alla andra så bra... seda är det utökat med måndagar 15-18, då är det mycket utplockat sedan lördagen såklart men de har ju fyllt på en del. Funkar bättre för mig:-)

Fritt ur hjärtat sa...

Gunna, hmmm, menar du att jag är envis... Men inte får man sänga för tidigt heller...

Loa, så kan man också se det:-)

olgakatt sa...

Var igår på ett studiebesök på ett företag där chefen berättade om vissa knep att flörta med kunderna. Ett är att öppna tre minuter FÖRE utsatt tid!
Han sa inget om stängning men jag gissar att han var lika generös där - det var liksom hans inställning att vara LITET bättre än kunderna väntade sig jämfört med konkurrenterna. Önskar att fler kom på samma knep! Sen har jag bekanta med affär som har vissa kunder som jämt kommer in en minut före stängningsdags och sen tar god tid på sig att prova kläder - det är fult!

Cecilia sa...

Nej då jag vet var Erik Hanssons bil låg och nu lär det absolut bli ett besök till Gamla Tiden.Hur har de öppet?

Fritt ur hjärtat sa...

Olgakatt, bra taktik, man blir nog ganska välvillig om någon öppnar lite tidigt. Har sett det där med folk som släntrar in 5 minuter innan stängning, det är ett ofog.

Cecilia, som den andra lördagar 10-15 och måndagar 15-18. Eller lite tidigare beroende på humör;-)