onsdag 13 januari 2010

Vilken vändning.

Blev intervjuad av Bohusläningen igår. Under hela intervjun kände jag att intervjuaren ville ha svar som pekade på att vi valde mer publikvänliga föreställningar efter höstens slut. Att vi var mer försiktiga med få föreställningar o s v. Jag svarade efter bästa förmåga för så är det verkligen inte! Vi har 5 föreställningar av vitt skild karaktär under den relativt korta vårsäsongen. Vi är alltid stolta över vårt program. Inte en säsong har vi ett program vi inte tror på. Det borde liksom säga sig själv. Rätt nervös var jag när jag bläddrade genom tidningen idag. Hittade en artikel med det jag sagt, inga tvetydiga tolkningar. Däremot saknade jag eb viktig del. Jag är kritisk mot en nyss publicerad krönika. Jag gav svar på tal, det kom inte alls med. Man kan inte få allt. Kanske är det dags att svara på den ändå. En krönikör står ju oemotsagd allt som oftast, men när de jämför äpple och päron borde man kanske reagera. Får höra med styrelsen vad det tycker. Nöjer mig just nu med att vara nöjd med artikeln, med tanke på frågornas karaktär tog den en bra vändning.

1 kommentar:

Bejla sa...

Ja, hör vad de säger och om du får et ja, så är det bara att go for it! :-) Har också haft flyt med samtliga årets intervjuer så långt