fredag 15 januari 2010

Mycket nöjd med min reservation!

Fullmäktige i onsdags beslutade om "utförsäljning" av småbåtshamnar i Uddevalla. De attraktiva, ska tilläggas. Utan att veta om marken håller och vem som eventuellt står för förstärkningsarbete. Utan att veta om båtägarna i övriga hamnar tar över och bildar föreningar. När kultur och fritid nu har driften är det drift och kostnader för hela paketet. Kommunen tar nu bort de hamnar som ger mest pengar in. Kvar står kultur och fritid med de som kostar mest. Underskottet beräknas till 350 000 per år.

På nämndens möte i oktober reserverade jag mig mot beslutet. Trots försäkringar om att man på förhand sagt att vi skulle få kompensation för de 350 000 vi förlorade. Jag litade inte på det. Allt för mycket var oklart, man hade styckat sönder hela ärendet tyckte jag. När jag läser att några 350 000 inte kommer att tillföras nämnden känner jag, mitt i vreden, en känsla av lugn. Jag har reserverat mig mot det här beslutet. Det jag fruktade och påpekade hände. Var plockar anläggningssidan hem 350 000 kronor är en berättigad fråga. Den här processen visar som så mycket annat med de styrande här i uddevalla, man har panikbråttom och gör inte saker ordentligt. Min reservation hade ingenting med utvecklingen av inre hamnen att göra, den tror jag är ett måste så småningom. Det är hur man hanterat ärendet jag vänder mig emot. Jag är mycket nöjd med min reservation.

3 kommentarer:

Bejla sa...

Ingen fin historia, men du har turligt nog ditt på det torra.

Susann sa...

Oavsett vilken färg det är på damerna och herrarna i politiken så vimsar man till det ordentligt. Står och ljuger en rätt i ansiktet gör man också.
Är väl sånt valår i år sägs det, skall bli lite spännande och se hur jag får ihop det denna gång, sist gång var det tre olika partier jag röstade på....

Fritt ur hjärtat sa...

beja, ja jag behöver inte skämmas.

Suasanne, Jag har svårt att tro att någon ljuger, de tror säkert på vartenda ord de säger.Att rösta på olika partier tror jag är väldigt vanligt.