torsdag 25 februari 2010

Vi vet väl inte var det slutar Magnus, (KD)?

I dagens Bohusläning skrivs det om de planerade 360 miljonerna som IKEA ska kosta. Eller 360 miljoner räknar man med att det ska kosta, markarbete och infrastruktur
Igår skrev samma tidning om de undermåliga handlingar man tagit fram.
Sakkunniga varnar för marken på östra Torp.
Jag har bloggat om mina försök att läsa handlingarna.
Ett dåligt förarbete kan vara orsak till ökade kostnader. Alltså att man stöter på hinder som fördyrar. Så Magnus Jakobsson (KD) som storstilat berättar att han ofta knutit handen i byxorna när det sagts högre summor, kanske ska behålla handen där. För var detta slutar det vet vi inte än. Även om det är en bra investering som kan leda till arbetstillfälle vore det väl bra om det inte samtidigt ledde till att bostadsområde och handelsområde runtomkring förstörs eller rent av rasar. Det är nu jag blir orolig. Hur ser beredskapen ut för oförutsedda händelser. Ras av handelsområdet skulle t.ex skapa en våg i Kärrbäcken som ödeläger stora delar av bostadsområdet nedanför. Man kan inte vara nog försiktig och när sakkunnig varnar är det ofta dumt att slå dövörat till. Jag önskar att jag som Magnus Jakobsson (KD) vet var det slutar, för han har tydligen facit.

Inga kommentarer: