torsdag 25 februari 2010

F..N!

Jag lär få gå i Väntans tider ett bra tag till. SKIT OCKSÅ! Sedan förut visste jag genom inside information.. att ortopedläkarna inte opererar mer än hälften så mycket som vanligt. Flexavtalet är uppsagt och nu visar man att det får konsekvenser. Jag HOPPADES ändå att jag skulle få min operation snart. Hoppet är ju det sista som överger människan sägs det.
Nu hör jag på nyheterna att ortopedoperationer i Nu-sjukvården domineras av akutfall. Planerade operationer flyttas fram när folk ramlar, faller från tak och bryter benen i skidbackarna. Jag säger bara en sak. Håll er inne! Jag vill inte vänta längre. F..N!

2 kommentarer:

Mitt i livet sa...

Konsekvenserna av det uppsagda flexavtalet är tragiska! På alla sätt!
Det är bra att det kommer fram att det inte bara drabbar oss som arbetar utan även patienterna.

Fritt ur hjärtat sa...

Norgårdsanna, jag vet att barnfamiljer har använt flexen på ett bra sätt, tyvärr är det allomgivet så att det behövdes en förändring tycker jag i själ och hjärta, men jag avskyr att det drabbar kreti och pleti och inte bara de som utnyttjat det.