måndag 8 mars 2010

Hoppla ett möte!

Sitter i godan ro vid datorn klockan visar 08.12. Jag planerar dagen. Helt slut efter helgen blir det inte många knop.......tanken far iväg. Imorgon ska jag lämna bilen, bra för idag behövde jag den..... HJÄLP! Jag ska inte vara ledig idag. Det är möte på Kultur och Fritid klockan 9.
Sedan gick det fort. 2 ägg hann knappt koka klart, jag skippade duschen och drog en våt kam genom håret. Åt äggen i farten och hann till mötet.
Suck. Kroppen och hjärnan kommer helt i olag efter en sådan start.
För att koppla av efteråt gick jag en promenad i Hasselbacken. Det visade sig vara en grov miss. Rena blankisen. Men det var vårkänsla och svanarna är så vackra. Vårkänslorna spirar och all ohyra tvättas bort. Jag är glad jag trotsade isen och tittade på skådespelet. Det blev möte, både med nämnden och med våren.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken tur att du var vaken ändå, tänk om det hade varit gott att ligga en stund extra idag :-)

Kram

Fritt ur hjärtat sa...

maisoui, nu händer ju aldrig det, att jag sover längre...
men det var tur jag hade en okej morgon, ibland strejkar kroppen helt då hade de aldrig gått. SÅ lite tur var det allt.