söndag 21 mars 2010

Idag är jag oerhört hjälpsam!

Med kratta och vår lilla snöskyffel har jag idag flyttat snö. Jag drar ut snön på kala fläckar så det får tina undan. Snabbt är jag där och drar ut mer om det blir ett tunt lager. Altanen är snöfri stora delar så nu får jag plats med stolen och ett bord för mina stunder med bok och kaffe. Vissa snöhögar är fortfarande över metern men jag drar och flyttar så nu ser jag en ljusning för trädgården. En del skador syns, Bambun är skadad men inte död. Den rödbladiga smällspirean är svårt bruten men jag hoppas den kommer igen. Har grävt bort en säck gammalt frö från fågelmatning, då såg jag lite Lavendel smyga fram. Mina vintergröna Azaleor har fått skyddstäcke för att inte vårsolen ska skada bladen. Det blir allt vår i år också, fort ska det gå tycker jag. Det är därför jag är så oerhört hjälpsam.

Inga kommentarer: