tisdag 6 juli 2010

Ett bryskt uppvaknande.

Tog mig ut i trädgården idag. Tänkte få en bild över hur illa det gått med rabatterna nu när de fått stå orörda. Det var mycket värre än jag trodde. Jag blir gråtfärdig. Inte räknar jag med att kunna göra något på långa tider än. Måste nog överlägga med maken att ta in arbetskraft. Inte bara att de förväxt sig, saker som dött i vinter är inte bortplockat, ogräset har exploderat och eftersom de fått gå i frö får jag lida fler säsonger. Om jag visste att jag kunde börja nästa vecka, men så är de ju verkligen inte. Jag som jublande tyckte det var så mycket sommar kvar börjar inse att den är över innan jag är på benen. Skulle låtit bli att ta mig ut idag om jag anat vad som skulle möta mig. Från fönstren ser det inte fullt så illa ut. Detta gör ont, det är skitjobbigt, ett riktigt bryskt uppvaknande.

Inga kommentarer: