fredag 8 juli 2011

Taskigt mode.....

I ganska många år har jag ofta pikat maken för att han är en "skjortnisse". Varför har inte du snygga tröjor som alla andra? Har jag frågat. Naturligtvis har det egentligen handlat om stryktvätten. Skjortor är inte roligt att stryka, inte ens för mig som gått hemteknisk linje med klädvård som ett ämne... I stort har maken själv fått stryka sina skjortor. Nu har jag sedan ett tag lagt märke till en ofrivillig förskjutning i hushållsarbetet. Plötsligt har maken snygga tröjor i obestämbart material och skjortorna är i bambu och behöver inte strykas. Jag däremot har färre och färre tröjor, i min garderob hänger istället tunika på tunika och alla behöver styrkas. Nu är det jag som har mest i högen, det är jag som stryker flest plagg. En modetrend som smugit sig på och jag gillar det inte alls. Tycker rent av att det är lite taskigt.....

2 kommentarer:

Solnasnackar´n sa...

Simone,
Inte tycks du vara stryktålig, inte.

Fritt ur hjärtat sa...

Loa, nej jag är nog mer strykrädd....