onsdag 6 juli 2011

Dagsutflykt.

Sonen skulle hämtas på Smögen så jag passade på att åka lite tidigt för att hinna "göra Smögen". DUMT! Hett som i helvetet och trångt. Som tur är har jag vänner där, så jag fick kaffe, isglass och en stund i skuggan att vila trötta ben. Konstigt nog kom jag ändå hem med nya kläder, rent självplågeri att stå och prova men jag är väl en fakir innerst inne kan jag tro... Det blev som vanligt lite bilder. Dock inte från provhytten;-)
Bryggan är inte allt vilket många tror..Det är trevligt bland de smala gatorna också.Sjöräddningen, beundransvärt arbete. Ni vet väl att skänka pengar dit!Genuint på något vis...Såg flera både hus och sjöbodar till salu, om någon är hugad.6 juli och det guppar is i hamnen....... Jordens undergång är nära....eller fiskdisken;-)
Tät trafik på både båt och fågel.Så kom hon äntligen smygande T/S Britta.

Mot anvisad plats. Där hon fickparkerade...Andra skönheter var också på vift.Vilket skapade snygga möten.... Själv var jag fullt nöjd med att stoppa sonen och hans packning i bilen för hemfärd. Ett par timmar där är precis lagom, tur jag bor nära så jag kan välja att göra en dagsutflykt.

Inga kommentarer: