onsdag 24 augusti 2011

Jag borde kanske inte vara så ärlig.....

Bild lånad på nätet.Undrar om jag tjuvåkte på bussen idag. På nåder fick jag åka med. Det är - 30 öre sa chauffören. Oj då vad gör jag då, sa jag lite lätt blondinaktigt.... Räcker det att jag laddar i eftermiddag? Det får väl gå sa hon och så sjönk jag lite röd om kinderna ner i sätet, tänk om det kommer en kontrollant..

Det gjorde det inte. Sedan gick dagen i ett flygande fläng. Jag hade eftermiddagsträff med en ung man;-) Vi drack te och pratade om kulturlivet i allmänhet och Folkets Hus i synnerhet. Mycket angenämt.

Därefter gick jag till Kampenhof för att bota mina synder.

Jag laddade för 200 kronor och kassörskan säger, det blir 199.70 för du hade tagit 30 över av panten.

Kände mig som ett ärkepucko. Var det inte därför det lades in en pant? De 50 kronorna är väl också mina, när chauffören sa minus 30 öre trodde jag att allt var slut och jag var under 0, jag skämdes alltså för ingenting! Nä fy farao som Pippi skulle sagt.

Med mig hade jag också ett busskort jag hittat i helgen när jag städade köket, under kylskåpet närmare bestämt. Eftersom ett kort är ett kort totalt anonymt utan dator så visste jag inte alls vad det var.... Alltså lämnade jag fram det och sa, kan du se vad detta är? Jag hittade det under kylen så jag har igen koll om det är pengar eller så på. Efter avläsning konstaterade hon avmätt att det var ett månadskort som gick ut 12 april. Men herregud tänkte jag det var väl inte något att se så konstig ut för. April är ju helt nyss om man betänker sammanhanget, under kylskåp... Jag tänkte hur ofta vanligt folk städar under kylskåpet. Det sa jag inte. Istället tänker jag, jag bord inte vara fullt så ärlig.

Inga kommentarer: