måndag 19 september 2011

Vad ska jag väl svara?!

I mitten av augusti fick jag frågan om skatebanan skulle lagas. Nämnden hade gjort ett studiebesök i maj och redan då var det dåligt och man pratade om upprustning. Nu sa personen att barn ramlat ner när hjul fastnat under de flikar som finns på översidan. Jag gjorde då ett besök och tog en bild. Ringde sedan det jag trodde var nödvändiga samtal.
Det jag undrar över är kommunens ansvar. Om ett barn skadar sig här, är inte kommunen ansvarig då? Hur är det då möjligt att det idag 1 månad senare är värre. Inte ett spår av renovering. Om man inte tänker göra något är det bättre att ta bort. Detta är vågar jag påstå direkt ovärdigt att ha som samlingsplats för vår ungdom.
Sidan är nu helt borta. Självklart är det inte de åkande som gör detta, nej de är de som inte har intresset men ingenstans att hänga.


Delvis en trappa fanns här senast.
Skateboardhjul är små, de fastnar i det dåliga lagret. Hål och flikar som sticker upp.
En tidsfråga innan någon blir skadad.
Hela området är fel planerat. Skateparken är bygd i ett befintlig grönområde. Höga buskar skymmer och skyddar området. Om man kapar ner och byter ut så folk ser området, skulle säkerligen skadegörelsen bli mindre omfattande. Min undran är vad ska jag svara? Jag har ring och påpekat, undrat och oroat mig. Vad gör man mer? Och vad ska jag svara de som fråga mig?

2 kommentarer:

olgakatt sa...

Är inte någon tidning intresserad? Ofta är det det enda som kan få fart på saker och ting.

Fritt ur hjärtat sa...

Olgakatt, tanken slog mig men jag fick chansen helt oförhappanes på ett nämndsmöte.