söndag 22 januari 2012

Första dagen efter Håkan.

Nej jag är inte nöjd över att Håkan gick, som jag skrev i mitt inlägg tidigare ser jag inte att det löser någonting. Man ska förhålla sig till verkligheten skriver och säger jag ofta, så det gör jag. Idag går jag och Socialdemokratin vidare, vi har en tid efter Håkan att ta tag i.
Jag hoppas man backar bandet och tittar på vad som gick fel.
Dessutom har jag en personlig förhoppning och det är att alla vi, ni och jag som är Socialdemokrater, visar att det inte är okej att göra som vissa gjort de senaste månaderna.
I partiets ledning vill jag ha rakryggade människor som inte genom kryptiska kommentarer om tilltro och annat späder på spekulationer.
Jag önskar människor som leder partiet utan kniv i högläge och armbågar likt knogjärn.
Jag önskar en ledning som ser till oss istället för till sig själv och sina möjligheter till egenvinning och makt.
Någon katt och råttalek orkar jag inte med längre!
FLERA borde avgå i spåren efter Håkan.
Jag har kommit så långt i mina tankar och samtalen här hemma att jag idag vet att jag lämnar paritet om en viss person blir vald. Jag hoppas fler än jag genomskådat och inte är lättlurade.
Nu väntar ett hårt arbete framåt och jag måste tillstå att jag längtar efter det. Vi behöver få luft under vingarna och arbeta med politik! Uppåt och framåt är nu enda vägen vänner.
Om efterträdaren har jag en åsikt till. Låt oss välja någon som är aktiv i politiken och partiet. I pressen pratas det om drömkandidater, kandidater som lämnade in för längesedan och bestämt tillbakavisar sitt intresse, Respektera det. Vi har aktivt folk att välja bland, låt då de som inte vill vara ifred, för allvarligt talat vad tillför det.....

Det finns fler som skriver i ämnet:

Erik Laakso

RosenRasande

Carina Hägg

Inga kommentarer: