söndag 12 februari 2012

Debut och premiärnerver.

Fredag kväll och sonen dök ner i mitt knä, lite svårhanterligt för han är snart 1.90, men mysigt:-) Jag kände hur han hjärta slog, hårt och fort.

-Men vilken hjärtklappning du har! Hur är det?
- Nervös som faan för imorgon, svarade han.
Just ja lördagen som vi vetat om ganska länge, planerat utifrån men inte lagt oss i så att säga. Sonen och det band han är med i skulle ha sin första livespelning.

GOTHENBURG UNDERGROUND
SWEDEN 2012
Tydligen ett stort ställe i Västra Frölunda.
Åker någon med och tar kort? sa sonen plötsligt.
Vilken tur vi planerat för om ifall att...
Jag var på utbildning heldag i Vänersborg men maken åkte med.
Fick smsrapporter efter hand. Sonen nöjd med allt utom sista låten.
De har skrivit musiken själva, för bara 3 veckor sedan suckade han, vi får aldrig ihop 30 minuter.
De skarvade med en cover och lyckades.

Man får beundra deras hängivenhet. Tränar på Bryggeriet varje tisdag och fredag och släpar då förstärkare och 2 gitarrer, det är hängivet på något sätt.

Det lär vara bra med nerver innan en spelning, man skärper sig då har jag läst eller hört.
Jag hoppas killarna får fler spelningar, kanske gav detta trots nerverna blodad tand och nu när premiären är avklarad vet de att de kan. Alla börjar någonstans somliga i Västra Frölunda:-)

Inga kommentarer: