söndag 19 februari 2012

Hur kan något så oviktigt bli så viktigt?!

Jag vet inte ens hur jag ska få till de här tankarna...Det är svält, väderkatastrofer och krig i världen. Människor knarkar ihjäl sig, begår brott och skadar andra och sig själv. I Sverige håller Den Moderatstyrda regeringen på att montera ner hela samhället. MEN det som verkligen upprör är vilka låtar som är med, och går vidare i melodifestivalen.
Nej jag raljerar, jag vet att det inte är sant.
Men om man snabbt på lördagskvällen scannade av åsikter och känslor så verkar det varit den enda sanna katastrofen, att Ranelid gick vidare.
Säga vad man vill men han är mannen alla älskar att hata, tänk så mycket uppmärksamhet han får, just för den saken skull, om man inte la energi på honom skulle han snart inte skrivas om mer.... Mirakel var inte det värsta jag hört, inte på långa vägar. Inget jag tror gör sig i en EM-final men så har väl inte svenska låtar gjort det på länge heller.
Tänker på vilka låtar som satt sig på listor och som jag lyssnar på från förra året, då är det definitivt Me and my drum. Kanske är det så med melodifestivalen att vi är efterkloka, om vi alls har förmåga att vara kloka.
Svenska folket röstar och då kanske man inte ska lägga energi på att bli upprörd, klart nioåringar röstar på Sean banan som jag för övrigt tycker är klart värre än Ranelid, men han är barnens favorit alltså kan inte ens det vara fel.....
Skulle vilja veta hur låtarna som inte kommer med låter. Min teori är att de är vanlig trallvänlig musik, sådant som vi faktiskt skulle ta till oss. Nu vill man istället ha kontraster i deltävlingarna och man tar in nyskapande och oväntade saker, tror jag alltså. SÅ skapar man detta enorma engagemang från vanligt folk som blir upprörda, arga, skäms, stänger av TVn eller som älskar det för att vara motvalls.
För mig är det en gåta hur något så oviktigt kan bli så viktigt?!

Inga kommentarer: