Vi är hemma hos mig. Det är lättast så. Men om de trivs, vilket jag tror och blir kvar, tror jag bestäm jag tar dem allihop i båten och åker över till Bassholmen. Där kunde vi promenera, prata, fotografera, laga mat och koppla av ett tag.
Jag dukar i matsalen. Ganska enkelt, har inte så mycket vackert porslin faktiskt. Min servis, min MINE-glas till förrätt och vatten Lineglas till vinet.
Är inte såvärst duktig men en sådan här åstadkommer jag och så blir det levand ljus i mängd.
Är inte såvärst duktig men en sådan här åstadkommer jag och så blir det levand ljus i mängd.
Vi äter en lättare sallad till förrätt. Det är rätt tid för skaldjur nu. Räkor med avokado och blåmögelost, stänk av lime, lite chilli och dill.
Bilden stämmer inte riktigt men men... Till detta serverar jag ...
Min favoritcider. Har aldrig förstått de där sötsliskiga blasket folk kallar cider. Nä en Strongbow ska det vara. Det räcker med var sin flaska under förrätten. När varmrätten kommer tar jag fram rödvinet. Väljer Raza som jag tycker mycket om, ett Argentinskt lättdrucket.Maten så. Som sagt det ska vara lätt jag ville förbereda mycket klart innan så det blir lax i ugn under gorgonzolatäcke, serveras med pressad potatis och en kall cidersås. En melonsallad till blir pricken över it.


Efterätten inte så lätt, men den är gjord i förväg. Vi väntar någon timma med den. Fortsätter med kaffe, Zoegas Hazienda och några bitar mörk choklad, vinet passar fortfarande.


Jag tror samtalen kommer flyta lätt. Det kommer att handla om skrivande, mat trädgård, livet. resor och hoppas jag, musik. Gästerna så........
På min högra sida sitter

På min västra sida sitter

Hannu Sarenström.
Efter kaffe och choklad hjälps vi åt att bära ut. Tar en promenad för att få luft och röra på oss. När kylan biter oss i kinden går vi in. Jag dukar fram olika likörer mera kaffe och avslutningsvis
Efter kaffe och choklad hjälps vi åt att bära ut. Tar en promenad för att få luft och röra på oss. När kylan biter oss i kinden går vi in. Jag dukar fram olika likörer mera kaffe och avslutningsvis
Äggost naturligtvis. Serveras med björnbärssylt eller för den som hellre vill, kanel och socker. Jag tror detta är recept på en lyckad middag och för mig är det definitivt en drömmiddag med drömgäster.
Bilderna är de flesta mina egna men några har jag såklart hittat å nätet:-)
Fler som fredagsbloggar! Annika, Anki, Anette, Anna, Ebba, Ingabritt, Maisoui, Under ytan, Taina, StrandMamma, Simone, Saltistjejen, Nilla, Olgakatt, Musikanta, Erica, Desiree, Helena, i am Annika, Lena, Christel, Miss Marie, norrsken & stjärnfall, Minerva, Victoria, Nu önskar jag alla en trevlig fredag!
