torsdag 14 februari 2008

Alla köpmäns dag

Med önskan om att alla som läser idag får en riktigt trevlig dag!!

Alla hjärtans dag hälsningar gör mig glad. Någon tänkte på mig. Fick just ett SMS av Anna-Lena, det värmer hjärtat.

Kudden, denna slöjdade sak som maken och jag gemensamt fick i fjol, gör mig också glad.

Men köphysterin irriterar! Måste vi falla i dessa fällor hela tiden? Gymnasie elever mår dåligt om de inte får många blommor, det finns elever som blir utan! Vilken fasa. Eller att man inte har råd att köpa själv. Redan i småskolan börjar man med Alla hjärtans dags pyssel, varför det, egentligen?? Är det viktigt att barnen kan göra små hjärtan i olika material och uppvakta varandra?? Eller är det viktigare att man ständigt jobbar på att vi ska bli bra på att uppmuntra varandra?!

Gärna en alla hjärtans dags hälsning. Men vi kan väl strunta i alla köpmäns dag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med du ;-)
Här kommer en alldeles gratis alla hjärtans dag kram till dig från mig. Kram!
//Ulrica

Fritt ur hjärtat sa...

Tack Ulrica, kram tillbaks.