tisdag 29 april 2008

Besöka NÄL = Maraton

Om jag gnällt förut är det inget mot vad jag kommer att göra nu! Bomba NÄL, spräng det i luften! Nej då det har inget med vården att göra, den är säkert bra. Om du är frisk och orkar med ett Maraton i korridorerna för att komma fram!

Jag skulle vara på en vårdavdelning för inskrivningssamtal, det var en korridor, nästan längst bort och upp ett par våningar med hiss. Efter samtal och ett prov, skulle jag och prata med narkos. MEN eftersom jag inte tog trappan fanns inte genvägen för mig. Hissen ner, lång väg tillbaks och ny färg på korridoren.

Därefter skulle jag till röntgen, fast inte på över två timmar. Jag letade mig dit och frågade om de hade återbud eller kunde klämma in mig. Tyvärr de kunde de inte. Inget att göra åt, försöka gilla läget, vila och kanske äta. Långt till matsalen där jag köpte middag och satt nästan en timma. Var så fräck att jag satte mig med benet i högläge. Efter de var det nästan en timma till att fördriva, jag gick till parkeringen och satte mig i bilen, lyssnade på radion och slumrade lite. 15 minuter innan utsatt tid började jag vandra in på NÄL igen, hur långt som helst till röntgen. När jag väl kom in var jag lite ledsen och hade ont. Skulle klä av mig och klättra på en pall för att komma upp på britsen.

Jag suckade nog en del och sa-- det är så fruktansvärt långt till allt på NÄL, jag har gått mer idag än på hela min rehabtid. Jo sa sköterskan, det kan nog kännas lite långt om man inte mår bra.

Då kände jag att det var bäst att le och hålla klaffen! Om man inte mår bra! Men va fanken NÄL är väl inte till för personal och besökare?? Någon finns det väl som inte mår bra?? Men för all del, ett bra sätt att förbereda sig för Maraton är ett besök på NÄL!


Inga kommentarer: