måndag 16 juni 2008

Många mil för en byrå.

Hade avsatt dagen för store sonen, jakten kunde börja! Såg till ett yngre sonen inte var värre därann än att han skulle klara några timmar själv. Lite snuvig och varm men inget allvarligt

Åkte till stadens två secondhand men tyvärr, på den ena fanns faktiskt inget, på den andra fanns nog allt... men till fantasipriser. Jag hade redan innan funderat ut att vi i så fall skulle åka till Stenungsund, där ligger Returvaruhuset, ett himmelrike för oss seckondhand dyrkare!!! Har ni inte varit där så är det dag, se bara till att ha god tid på er!!!

Vi hittade ett skåp som skulle passa perfekt som kombimöbel, tvbänk och byrå. Väldigt snyggt. Mörkt med snygga infattningar på dörrarna och riktigt snygga handtag. DÅ hade de ingen nyckel som passade!!! Spelar faktiskt ingen roll ur billigt det är om man inte kan öppna skåpet. Hade jag vetat detta hade jag tagit husets alla nycklar med dit, men vem tänkte på det!?Eftersom jag har dille på skåp har jag ju ett antal nycklar:-) någon passar säkert.

Efter detta fruktösa besök var det bara att vända kosan hemåt igen. Av alla ställen så hittade vi en byrå på Jysk! Där brukar jag undvika att handla men nu kändes inte det som något val. Lagom höjd för att kunna ha TV på och bra med lådor. Snygg och bra pris. Vem hade kunnat ana det, närmaste affären och ny!! Det kändes som om det blev många mil för en byrå.

Inga kommentarer: