tisdag 5 augusti 2008

Efterlängtade millimetrar.

Nästan ett dygns regnande, det känns så skönt! ÄNTLIGEN. Jag har förut beskrivit hur min lerjord krupit ihop och det är stora glipor och mellanrum till rabattkankterna. SMHI hade varnat men jag var lugn, den norska vädersiten (ligger som länk hos mig) visar timma för timma om man vill, väldigt lokalt, ofta har de rätt;-) Där visar de att igår skulle komma 29 mm jag tömde idag på 25, de visar också att man 10 mm under det här dygnet. Även om det regnar hela dagar är det ett stillsamt regn som inte rinner av utan verkligen blir kvar och tränger ner, riktigt välgörande.

Jag läste tidningen idag och såg att Peter Harrysson skulle uppträda på Åstol ikväll, då kom jag på att jag har ju en öhistoria till att förtälja. Den utlovas komma till kvällen. För nu behöver vi och huset en hyfsning, det kommer fler forumister på besök. 11 kaffe skall bjudas på och kullerstenen skall transporteras bort. Har jag tur är det uppehåll då så kanske jag kan ta några foto, regnar det är det inte hela världen för det har varit efterlängtade millimetrar.


2 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Alltid kul med besök (alldeles billigt är det svenska whisky inte, några hundralappar, beställningsvara, men det är ju inget man häver i sej på en kväll. Björkvinet serveras väl kyld till fisk och skaldjur. som vilket vitt vin som helst, också beställningsvara).

Fritt ur hjärtat sa...

Hannele, fast man betalar den ju på en gång:-) Skall kolla när jag är iväg nästa gång, ett bra tips, tack!