fredag 21 november 2008

Skulle aldrig sagt hejdå!

Fläskfilén puttrar på spisen, jag lyssnar på Framåtfredag och är rätt nöjd med tillvaron. DÅ ringer telefonen, maken vill rapportera.

De är framme på hotellet. Innan hotellet har de hunnit med Windcorp för att lämna saxofonen på årlig service. Jag undrade försynt om saxen hade kostat mycket att serva. NJAE säger mannen..... den är nog ingen fara......... Men det ligger en Sopransaxofon i bilen!

VA?
Jo det var kärlek vid första ögonkastet så han (sonen) får den också, vi hyr först i sex månader sedan dras det av priset när vi köper den.

NÄR VI KÖPER!? INTE OM?!
Det blir säkert så att vi köper.....

Herregud! Jag som hade dåligt samvete som önskade mig en tomte från Liseberg! En sån tur att vi inte köper julklappar! Pengarna lär vara slut;-)
Jag skulle låst in dem idag, inte stått där och vinkat Jag skulle helt enkelt inte sagt hejdå!!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Lite härligt faktiskt! ;=)
Ulla

Fritt ur hjärtat sa...

Ulla, jo det är gulligt. SNäll pappa bortskämd pojke.....mamma som köper växter till våren utan dåligt samvete;-))

Anonym sa...

Saxofon är verkligen ett instrument jag skulle vilja lära mig spela. Men det kräver att man har känslan i kroppen. Få ljud ur den kan nog alla, men att få det rätta ljudet är svårare.
Christer vid transjön.

Fritt ur hjärtat sa...

Christer, jo det sant. Saxofonen har ett mäktigt ljud. Sonen är duktig, övar ganska flitigt och har två lektioner i veckan. Han har länge önskat en tenorsax också, har Kenny G som förebild så det lär bli fler blåsinstrument vad det lider.....

Solnasnackar´n sa...

Nu blir det alltså mera tut i luren därhemma. Hoppas saxofonisterna är någorlunda skickliga. Om, låter det bra, om INTE låter det hemskt illa...

Fritt ur hjärtat sa...

Solnasnackarn, tack och lov spelar han bra!! Det har han ju inte alltid gjort så vi vet skilnaden:-)
Vi är glada åt hans musikintresse. Inte tolv fyllda och ägare till två saxofoner och en elgitarr, hoppas det håller i sig!

Marianne sa...

Häftigt med en son som spelar sax. Lite avis där, kan jag erkänna. Har försökt få Klas att ta både sånglektioner (skulle gärna sett att han var tenor) eller saxlektioner, men det går inge vidare me de : )

Cool lirare!

Hannele på Hisingen sa...

Grattis! Klart man inte kan leva utan sopransaxofon..

Fritt ur hjärtat sa...

marianne, jo det är roligt att musikintresset finns, men nästan 10tusen kändes väldigt oplannerat!!!

Hannele,jag har förstått det! :-)

Lena sa...

Du får se till att maken bara har veckopeng att röra sig med. Allt han vill köpa måste han själv spara till ;) KRAMEN!