lördag 22 november 2008

Sällskapssjuk.

Någon gång mellan 6 och 7 igår kväll ringde det på dörren. Där stod Åse. Så satt jag inte ensam hela kvällen, vi såg på Dobido och störde oss på att man blir gammal. Ålderdomen är överskattad:-) De visade inslag som hette Då och NU, det var sorgligt att se hur en del åldrats. Inte blev det bättre av att Sivan var med i programmet, mer gaggig än någonsin, så trist men hon har passerat bästföre datum!

Nu fast klockan är tidigt har jag insett att det är långt tills ikväll när jag blir hämtad!! Vad sjutton skall jag göra hela dagen?! Undra om nån planerar något för dagen, en tur till stan eller Torp hade varit ok;-) Väntar väl någon timma så folk hinner vakna, sedan får jag nog ringa och erkänna att jag är sällskapssjuk!


9 kommentarer:

Anonym sa...

Gomorron!
Här är det vackert vinterlandskap idag - har kommit massor med snö under natten, och det snöar fortfarande.
Fåglarna samlas vid nya fågelmatbordet - skall ta foto när det blir lite ljusare.
Rena julstämningen här - men snön lär ju inte ligga kvar!
Ulla

Fritt ur hjärtat sa...

Ulla, då tror jag nästan att jag helre skulle varit hos dig denna morogn. Här är minus 3,4, lite puder och rimfrost annars mest grått och trist.
Inser att jag måste flytta Olivträdet och Oliandern idag, närmare hoset så de får nytta av tegelväggens värme.

Anonym sa...

Ja, det är nog bäst att de får lite mer värme - önskar mig ett olivträd (och en massa annat) till uterummet. Uterummet är litet - kunde varit större förstås :)) Men härligt att ha.
Ulla

Anonym sa...

Till och med här i Skåneland lyser solen och snön täcker marken. Doggarna är lyckliga som små barn på julafton!

Fritt ur hjärtat sa...

Ulla, problemet är kryckorna... det är nästan omöjligt att lyfta krukor, får fundera på lösning.

Ewa, här har solen kommit men det blåser nordlig vind, iskallt!!

Anonym sa...

Nej, nej du får inte lyfta krukor -du får vänta på assistans - hur kallt har ni?
Ewa - visst är det kul att se hur lyckliga hundarna blir när snön kommer?
Ulla

Anonym sa...

Nej, det brukar inte vara så att folk åldrats med behag direkt :-)
Här räcker det att gå ut med hundarna för att få mer sällskap än man önskar ibland :-) Alla man möter (många ibland, ingen ibland) verkar vilja prata i timmar. Då är det skönt att komma in och få vara för sig själv igen :-)
Christer.

Fritt ur hjärtat sa...

Ulla, det är runt nollan så det går nog bra. Familjen kommer imorgon får klara sig tills dess.

Christer, nej fy det blev så påtagligt när de visade klipp från folk som varit riktiga godingar och nu var riktigt skraltiga.
Jag har ju bara marsinen, de kommer jag inte så långt med;-)

Lena sa...

Visst är det konstigt... man kan nästan längta ihjäl sig efter lite egentid, men när man väl får vara själv, så längtar man efter sällskap. KRAMEN!