fredag 16 januari 2009

Show and tell, Fredagstema

Längst under är temat från Strand mamma idag. Hade jag kunnat fotografera humör, hade det passat. Totalt under isen idag. Ganska oinspirerat blir därför mitt bidrag, det är ite temats fel, det är humörets.

Jag kollade runt i huset. Längst under, klädskåpet, mina kläder, nä inget att fota. Förrådet, bombnedslag aldrig på foto. Rullstolen då den står längst under stryktvätten ;.) men nej det vill jag inte fota. Böckerna på nattduksbordet, nä det är gjort...

Längst ner i min egendesignade kökshylla då! Ja där står min snygga vattenkokare, den kan jag faktiskt med att visa:-)


















På stolen bredvid ligger gårdagens post och flera dagars Bohusläningar.
AHA en hög:-)















Underst i den här högen ligger........
Vårens program på Regionteater Väst. Har inte riktigt bestämt vad jag ska se än. Våra egna föreställningar förstås Anna, Hanna och Johanna redan imorgon. Sedan får vi se vart mötet med jobbet tar vägen. Jag kanske aldrig orkar gå på teater igen.


"uppdaterat" Oj oj så ödesmättat det låter! Klart jag gör, orkar gå på teater igen alltså.
Nu var det ju inte meningen att göra hela temat till dysterkvist;-) Å när jag tänker efter hade jag ju tänkt ge sonen biljett till musikalen i födelsedagspresent, så något blir det ju.


Öppet för alla lämna bara en kommetar hos var och en av oss så vi hittar dig. Du sätt naturligtvis också upp på listan.


16 kommentarer:

Annika sa...

Hoppas att du känner dig lite piggare nu, Simone.
Det är aldrig kul att mentalt känna sig längst under...
Rätt svårt tema idag, men kul också.
Bokhögar och pappershögar har man ju en del så där blir det mkt längst under.
Hoppas att din fredag är OK iallafall!
Kram!

Fritt ur hjärtat sa...

Annika, ingen fara jag kommer mig! Jo lite svårt var det all, mest för att det jag har längst under inte är fotograferbart;-) DÅ skulle ju alla få reda på hur rörigt jag har;-))

Anonym sa...

Hej!
Något helt utanför ;) - din vattenkokare - håller på att leta efter en riktigt bra - något tips ;)
Ulla
(PS för övrigt "hör" jag vad du säger och känner!)

Anonym sa...

Ha en mysig fredag! Här blir det räkfrossa!

kram
Anna-Lena

Grekland nu sa...

Haha, det vore nåt, att kunna fotografera sitt humör...Tycker du fick till det bra ändå till slut! Må så gott och trevlig helg!

Fritt ur hjärtat sa...

Ulla, jo jag försöker släta över men inser att det syns hur jag mår... Vattenkokare. När jag låg på Vidarkliniken var det en annan gäst som rekommenderade just den jag har. Jag köpte den för den är snygg när den står framme;-) Den står på en platta och är alltså lös att använda som kanna. Teknikmagasinet köpte jag den på men det är tre år sedan, jag är otroligt nöjd med den.

Anna-Lena hoppas ni får en bra fredagskväll också. är blir det räkor i mindre mängd, som topping på fiskgratängen.

Grekland, ja man försöker ju få till det. jag märkte att det dröp av självömkan...inte meningen!

Anonym sa...

Hej igen - nej du skall inte släta över - jag menade mer här kommer jag med "vad har du för vattenkokare" - men jag har faktiskt noterat - och skulle vilja skriva de "rätta orden" men har ännu inte formulerat!
Ulla ;)

Anonym sa...

Nu är jag här igen! ;) Heter den Aquasphere? I så fall har dom den kvar! ;) ;)
Ulla

Fritt ur hjärtat sa...

Ulla, ja den är det!!! SUPERBRA!

Anonym sa...

Tack för snabbt svar som dom brukar säga - har mailat och frågat om den finns i närmaste butik i Nacka - annars beställer jag via nätet!
Tack för tipset! ;)
Vi hörs!
Ulla

StrandMamman sa...

Alla dagar är inte bra dagar, men du lyckades ju få ihop nåt på temat ändå och det tycker jag är bra gjort! Och visst hittade du ju en del saker längst under!
Hoppas veckoslutet blir bättre än fredagen!

Fritt ur hjärtat sa...

StrandMamma, ja uppfinningsriedomen är det inget fel på:-)

Anonym sa...

Pst!
Vattenkokare inköpt och invigd - snygg, och uppskattad! ;)
Ulla

Fritt ur hjärtat sa...

Ulla, vad roligt!!

Anonym sa...

Jaa, fantastiskt sammanträffande, eller hur?
;) Ulla

Petchie75 sa...

Jättesnygg vattenkokare, en sådan har jag inte sett innan, jag trodde att det var en kaffekokare först. Vi har en sådan där vad-heter-det-nu-igen vattenkokare som man sätter på spisen och så visslar den när den är klar... den låter gammaldags men är modern!? Men jag föredrar elektriska vattenkokare som jag har läst ska vara mer energisnåla än att koka vatten på spisen (vi har vattenkokare i Europa men den funkar ju inte här där det är ett annat system för strömmen).
Hoppas att helgen har varit bra och att du hittat motivationen att se mer teater - själv är jag så dålig på att komma iväg på föreställningar...
Kram!