fredag 9 januari 2009

Varför ingen rapport??

Jag läser med både glädje och stolthet allt som skrivits om körslaget. Jag tycker det är stort att Bohusläningen skickar dit både journalist och fotograf helg efter helg. Jag bara undrar en sak! Om man ändå är i Stockholm och rapporterar om Uddevallapersoner. Varför slinter det inte med en endaste liten rad om Andreas T Olsson?? Vår egen Uddevalla estradör som sätter upp Nobelpristagaren på Playhouse Teater. Lite stolta kan vi väl vara över hans bedrifter också?! När man ändå är i Stockholm tycker jag gott man kunde hör sig för med honom också. Hur har det varit är vi nog många som undrar. Dessutom undrar jag varför det inte kommit en endaste liten rapport!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu måste jag försvara reportern. Jag har också på min tid varit utsänd till Stockholm för att bevaka något speciellt evenemang. Inte så vanligt på den tiden, men ändå. Man var fokuserad på det jobb man skulle göra. Tiden var rätt knapp. Inte ingick det i föreställningsvärlden att man samtidigt skulle riva av allt annat som hade med Uddevalla att göra. Det fungerar inte så. Samma när jag jobbade i Borås. Inte av oginhet.

Fritt ur hjärtat sa...

Annaa, okej då! men en telefonintervju kunde de väl kostat på sig:-) Så ofta är det inte en ensam skådis sätter up en monolog i Stockholm. Även om jag i ren okunnighet tyckte fel folk skulle göra det, så kunde det ju gjorts av någon annan.