måndag 12 oktober 2009

Flickan som lekte med elden.

Precis så bra som jag hoppats, var den. Imponerande att de får med så mycket handling från de tjocka böckerna. De som utesluts för inte handlingen så mycket framåt, är mest parallella historier. Det är bra i boken men inte ett måste för handlingen i filmen.
Skönt med lite stora barn. Kunna gå på bio en söndagskväll utan att fixa barnvakt. Känns dom en ny epok i livet. Trean kommer väl så småningom. Den har jag inte lika höga förväntningar på. Tyckte böckerna började sega till sig i just trean. Men se den det ska jag
.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, visst var den bra? Man kan kanske tycka att den slutade lite abrupt, men när man vet att det kommer en fortsättning blir man lugn. Ser verkligen fram emot trean!

//Lena

Annika sa...

Roligt att den var bra!
Tyckte att tvåan och trean var sämre ön ettan. Men klart, klart, KLART en läsupplevelse iallafall.
Vill se tvåan. Ettan såg jag, och gillade den!!

Fritt ur hjärtat sa...

Lena, ja det är tur man läst så man vet att det komme mer. Slutet var lite snöpligt.

Annika, tillasmmans var de alla tre en enorm läsupplevelse. Även om de mattades av på slutet. Se tvåan!

Anonym sa...

Ja, jäklar va bra den va!

/Anna-Lena

Fritt ur hjärtat sa...

Anna-Lena, inte klokt!

Anonym sa...

Hej!
Både Bengt och jag tyckte att tvåan var bättre än ettan. Och den var ändå jättebra :-)
Vi hade dragit ner våra förväntningar efter att ha läst och hört recentioner, så vi blev mkt positivt överraskade!
I love Lisbeth!

Lilla-söstera di

Fritt ur hjärtat sa...

Syster yster, jag hade också sänkt förväntningarna för kritiken. Vi hörde ju också dessutom en tjej som somnat. Men oj så bra den var!