tisdag 26 januari 2010

Desperat Reinfeldt ger förvirrat intryck.

Istället för att förklara eller försvara sin egen regerings misslyckande när det gäller sjukförsäkringen försöker Reinfeldt ta tillbaks bollen genom att angripa De Rödgröna förslaget. Jag tycker nästan det blir roligt. Humor blir det när man från försäkringskassan oroar sig för att folk kommer att få söka socialbidrag. Vad får de nu undrar jag? Kastas rakt ut ur systemet för att politiker besämmer när man är frisk. Nej minsann, orolig för de Rödgröna förslaget är jag inte. Lite orolig för Reinfeldt börjar jag bli, han verkar desperat och förvirrad, bådar inte gott då det är långt kvar till valet. Förvirrad så tillvida att han förträngt vad hans sjukförsäkring faktiskt ställer till, å det redan idag.

2 kommentarer:

Solnasnackar´n sa...

Reinfeld använder sig av samma idiotiska taktik som tyvärr S-företrädare använder sig av när det gäller regeringens förslag.
D v s ofta mycket väsen för lite verkstad.

Fritt ur hjärtat sa...

Loa, är inte säker på att jag håller med. Regeringens verkstad har ställt till så mycket att man nog har varit tvungen att skramla och låta.